Bankkort

Tur att vänliga veckan inte börjat än för i dag lackade jag ur på banken. Mitt kort fastnade i automaten. Jag slog rätt kod och fick då ut ett papper där det stod att kortet behålls och att jag ska kontakta min bank. Uttaget blev registrerat i alla fall såg jag senare. En dam upplyste mig om att samma sak hade hänt en kille i går och att det är någonting fel på den maskinen. Jag ringde till banken och sa att jag måste få ett nytt kort snabbt eftersom jag ska åka utomlands på tisdag. ”Det kommer kosta dig väldigt mycket” svarade hon. Jag lackade ur direkt för jag tycker inte att jag ska betala för att banken ställt till det för mig, jag tycker snarare att jag ska få kompensation.

 

Någon som däremot var otroligt gullig var damen bakom mig i kön. Hon började engagera sig i mitt kortproblem och undrade om hon inte skulle ta och bjuda mig på en fika. Jag hade precis både ätit mat och en semla så jag tackade nej, med det var verkligen snällt av henne att erbjuda mig det.

 

Snälla var även ett par som jag fotograferade i fredags. De har en massa getter och bjöd på en väldigt god getostpaj. Getterna och hönorna får gå ut när de vill så de är fina och ser till att djuren har det bra också. Guldstjärnor till dem.

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback