Thailandjobb

I Thailand gjorde vi bland annat jobb på Linda som jobbar som personlig tränare, coach och healer. Vi var med på hennes bootcamp på stranden och dagen efter var vi även med på stand up paddleboard. Några få dagar om året kommer stora maneter upp till ytan och när vi paddlat ut en bra bit i havet märkte vi att det var just en av de dagarna. Runt brädan var det vid ett tillfälle rosa maneter åt alla håll och när jag märkte det började mina ben att skaka. Linda sa att jag skulle sätta mig ner för att inte ramla av och efter att maneterna flutit iväg gick det bra igen. Vi gjorde armhävningar och situps på brädan så dagen efter var det svårt att resa sig upp ur solstolen.

 

Vi gjorde även jobb på en fantastisk norska som driver restaurangen Time for Lime. Där serveras en underbart god 6-rättersmeny varje kväll. Överskottet från den restaurangen går till Lanta Animal Welfare som hon också startat. Där hjälper hon hundar och katter som farit illa. Dit kan man åka och volontärarbeta och turister får komma och gosa med katterna och gå promenader med hundarna. Många adopterar djur därifrån. Karantänen är i Thailand så hundarna behöver inte bara sitta i en bur under den tiden. Vi träffade en kille från Kanada som hade med sig en av hundarna på stranden. Hunden hade opererats och efteråt låg killen bredvid hunden i skuggan och vilade. Några dagar senare hade han lärt hunden simma och nu såg man tydligt att hunden var otroligt fäst vid honom. En annan tjej försökte låna hunden för att simma en tur men den la sig ner och vägrade lämna sin nya kompis. Kanadensaren funderade på att ta med honom hem.

 

En morgon när jag gick till havet för att simma följde en stor hund med mig ner. Han gick bredvid mig från min bungalow, väntade medan jag la handduken m.m. på stranden och gick därefter vidare med mig ner till vattnet. Han simmade bredvid mig hela tiden och följde sedan med tillbaka upp ur vattnet igen. Den hunden bor på restaurangen Time for Lime dit alltså alla som åker till Koh Lanta bör gå eftersom maten är utsökt och djuren får det bättre.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback