Tidningsfest

Tidningarna Tara och Amelia hade en fest tillsammans i går så jag var i Stockholm och blev bjuden på riktigt god mat där. Vi fick en bingobrickliknande lapp och skulle mingla omkring och hitta folk som passade in på olika påståenden som till exempel ”Bor mer än 10 mil från Stockholm”. En tjej berättade att hon gillar att tävla och brukar skicka in bidrag till olika tävlingar. Förut vann hon hela tiden, sedan gifte hon sig med en adlig kille och bytte efternamn och därefter har hon inte vunnit någonting. En annan kollega till mig tycker inte heller det är positivt att ha ett adligt namn. Han har kortat ner sitt i tidningen för att inte visa att han heter af. Tidigare när hela hans namn stod utskrivet fick han alltid kommentarer av typen: ”Det är klart du skriver det, din adliga jävel.” Själv är jag oadlig och vann en söt necessär på min bingobricka. 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis! :-)

2015-01-23 @ 19:30:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback