Fullt upp

Bloggtorkan beror på att jag har haft fullt upp. I Dalarna träffade jag en flykting, i Hallstavik fotograferade jag två får som jag även var ute och gick med, på Borgarskolan hade jag en föreläsning och utanför Östersund fotograferade jag flera flyktingar. I Timrå träffade jag en kille som hjälpt fattiga i Ukraina och några mil därifrån gjorde vi ett reportage om ett kärlekspar. Kvinnan i familjen svarade när vi ringde för att fråga om de ville vara med i tidningen.

– Ja, vad skoj! Det vill vi gärna, sa hon direkt.

– Vad roligt, men ska du inte fråga din man förs?

– Nej, det är jag som bestämmer här.

Jag har även varit och spanat in en ny slags båt och jag har hunnit med att landningsträna med Pipern i mörker. Dessutom har jag jobbat mycket med förberedelser åt Min Stora Dag. Tre helger i rad nu ska jag hjälpa till att uppfylla sjuka barns drömmar. Här har jag även träffat Laila som lägger sin fritid på att hjälpa flyktingkvinnor i Järvsö. 

 


Kommentarer
Postat av: Kattis

Så det är därför du aldrig hinner med mig ut på promenad nuförtiden ...

2015-03-18 @ 22:16:02
Postat av: Pernilla

Ja, men nu ska jag bättra mig med promenaderna. Jag har till och med nya skor.

2015-03-19 @ 20:28:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback