Äkta kärlek

I nya numret av Året Runt har jag träffat Kjell Lönnå som pratade så fint om sin fru Ulrika. Han såg henne i publiken en gång och gick fram efter en visafton och frågade om hon kunde sjunga. Hon svarade ja så han satte igång och spelade på pianot samtidigt som hon sjöng. Hennes mod imponerade mer än rösten.

– Det förvånade mig jättemycket att hon vågade. Hon hade ingen soliströst utan mer en ”vanlig” röst.

Kjell åkte hem och skrev ett långt kärleksbrev och efter tre månader kom ett julkort tillbaka där det stod: ”God jul/Ulrika”. Men Kjell fick nytt hopp och tog bilen från Sundsvall till Stockholm där han visste att Ulrika firade nyår hos några bekanta.

– Jag körde henne hem och sedan var det kört. Hon är en så otroligt sympatisk, vacker människa och allting bara stämde. Varje morgon när jag vaknar är jag lika kär och så glad att Ulrika ligger bredvid mig. Jag hade tur som hittade en sådan fantastisk person.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback