Snöskottning

Det är fullt upp med jobb. I går träffade jag en man som är högkänslig. Hans tre barn är också det. Efter honom träffade jag en kvinna vars barn har adhd, add och aspergers. Alla var nöjda och glada i alla fall och valde att se sina diagnoser som superkrafter.

 

Själv skulle jag behöva lite superkrafter jag med. Jag behöver kraft att stå ut med skottningen. I somras pratade jag med en kille om just det.

– Visst är det jävligt att skotta? frågade jag honom.

– Ja, roligt är det väl inte, svarade han.

– Visst blir man förbannad när man precis har skottat färdigt och plogbilen kommer och trycker tillbaka allt? fortsatte jag.

– Det är inte roligt, men jag är ju inte som dig som retar upp dig redan i augusti.

Om någon är intresserad av att läsa min önskelista så står en traktor på första plats.

 

Jag lägger ut en bild på en traktor som jag fotograferade när jag gjorde ett reportage hemma hos Karl Petter som var med i Bonde söker fru.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback