Flyg

Förra fredagen ville jag flyga till Gotland för att äta saffranspannkaka, men det gick inte för dimman. Jag tänkte då att det kanske går att flyga till Mariehamn istället för där finns det Ålandspannkaka, men dimman satte stopp även åt det hållet. En annan pilot konstaterade att det helt enkelt blev pannkaka av alltihop.

 

I går var vädret perfekt och jag drog därför iväg till Åland och fick min pannkaka till slut. Jag har flugit en hel del den senaste tiden och ett tag var flygbränslet slut på Västra Gästrike Flygklubb så jag flög över till Rörberg och tankade där. Där brukar även ambulansflyget och polishelikoptrarna tanka, men det sätter politikerna stopp för nu när flygplatsen lagts ner. När bränslet tar slut på Rörberg kommer inte tanken att fyllas på igen. Enligt politikerna behöver inte Gävle kommuns patienter flyga något plan, inte heller behöver vi hjälp av någon polis uppe i luften och onödigt är även att låta vattenbombningsplan tanka där, för det kommer troligen ändå aldrig att brinna här vid oss. Därför kunde jag med gott samvete nalla lite av det sista bränslet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback