Flyg

I november ska jag kontrolleras att jag fortfarande kan flyga, så nu är jag ute på helgerna och övar. Jag ljuger väldigt sällan, men en gång flög jag med en vän som frågade:

– Vad tänker du på när du är ute och flyger? Vad tänker du på just nu?

Det var precis när jag fått mitt certifikat, så jag var väldigt ny. Jag svarade:

– Jag brukar tänka på att det är så vackert. Särskilt när man flyger i solnedgången och när alla stjärnor kommer fram.

Det kändes inte helt passande att säga vad jag egentligen tänkte just då. Himlen fylldes snabbt med låga moln och jag visste inte om jag skulle flyga över eller under dem, så jag satt och tänkte... ”Få inte panik nu, få inte panik.”

Solnedgångar med stjärnor är fortfarande det finaste och en kväll när jag var ute nyss dök det gång på gång upp flera regnbågar. Det var också magiskt.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback