Dålig dyr dejt

Emil ringde idag.
- Hej, jag tänkte höra om det går bra att jag ringer dig om en stund när jag ska ut och gå?

Några minuter senare ringde han igen och berättade om dejten han varit på innan han träffade sin nuvarande tjej. Här följer lite ut Emils samtal.

- Vi träffades på Blue Moon. Först såg jag att hon bytte nummer med min kompis och sedan kom hon och frågade efter mitt. Hon sa att det egentligen var mitt nummer hon ville ha.

- Vi bestämde att vi skulle ses på lördagen några dagar senare. Jag föreslog filmkväll, men det tyckte hon var lite väl seriöst. Hon tyckte att vi kunde gå på museum istället. Eftersom jag inte ropade "ja, vad kul" utan bara sa "okej, det kan vi väl" så ville hon inte längre det heller.

- Först tänkte jag att vi kunde gå på Skansen, men hon ringde och bytte tid flera gånger så jag åkte och köpte vin och glass och lite annat gott.

- När jag berättat att jag köpt vin frågade hon mig hur jag hade tänkt att hon skulle ta sig hem då. Hon bor i och för sig bara två tunnelbanestationer bort, men jag svarade att jag kunde betala taxi eller så kunde jag följa henne hem.

- Hon ringde tillslut på kvällen och sa att jag kunde komma och hämta henne. Då var hon på andra sidan stan. Sedan hyrde vi film och jag betalade. Vi gick även och köpte sushi. I och för sig kostade det bara 200 kronor, men hon ställde sig bara och glodde in i väggen när expediten frågade om vi skulle betala var för sig eller tillsammans.

- Så ska det ju inte gå till. Hon ska ju svara att vi kan betala var för sig och då ska jag säga att jag kan betala.

- Filmen var jätte dålig. Plötsligt hånglade vi utan att någon tagit initiativet. Nu ska jag i alla fall få lite lön för mödan. Jag ska knulla henne, tänkte jag och lade handen på hennes bröst. Men hon slog bort den. Sedan råkade handen hamna där igen och då skrek hon att jag inte respekterar henne och att hon skulle åka hem.

- Hon ringde taxi, men det fanns tydligen inga. Så hon sa att hon skulle sova med kläderna på och att hon skulle väcka mig klockan 5 när vinet gått ur kroppen, så att jag skulle köra henne hem.

- Jag fick sova till klockan 7. Då väckte hon mig och skulle köras hem. Ja, hoppa in i bilen sa jag åt henne.

- Väl framme försökte hon ge mig en puss, men det ville då inte jag.

- Senare ringde hon och sa att hon minsann fått skjuts hem när hon var på dejt på söndagen. Stopp, stopp sa jag då. Menar du att du dejtade mig på lördagen och en annan på söndagen? frågade jag. Och så var det tydligen.

- Jag berättade att jag tyckte hon var egoistisk och bortskämd. Men hon tyckte att jag skulle köpa det. Hon frågade ändå hennes killkompis om det och han höll med mig. Hon sa att hon inte tänkte ändra sig för att "det är så hon är"

- Jag sa till henne att det är bäst att det inte blir nåt mer mellan oss, utan att vi kan umgås som vänner. Då svarar hon: ”Men lilla Emil trodde du att det var någonting mellan oss. Ja om du tycker det känns bättre att säga att det var du som dumpade mig till dina polare så får du väl göra det”.

- Nu har jag i alla fall träffat en toppentjej. Så nu kommer jag förhoppningsvis inte ringa och berätta sådana här saker för dig mer.

Kommentarer
Postat av: Tess

eller så lär du känna dina kompisars grannar...

2006-05-12 @ 08:57:27
Postat av: Emil

Jag sa även att den nya är en bra tjej, en så kallad "Pernilla-tjej". Men det ville du inte skriva, din ödmjuka jäkel... ;-) Vi hörs!

2006-05-12 @ 10:02:00
Postat av: Pernilla

Ja Tess dom kan ju vara trevliga dom med.

Ödmjuk och ödmjuk...:o) Ja vi hörs Emil!

2006-05-12 @ 13:04:33
Postat av: Terrie

Hi Pernilla...you are a greate girl!
The girl you were telling us about, seemed wierd to me... Lucky for Emil that he slipped away that easy. well... se you! Hugs from Terrie

2006-05-14 @ 21:38:57
Postat av: Pernilla

Terrie kom hem nu då.

2006-05-15 @ 11:25:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback