Polisen ringde i natt

Polisen ringde till mamma kvart över tre i natt.
- Jag tror att er motorcykel har blivit stulen.
Hon var lite trött.
- Nej, nej den har vi haft i flera år.
- Men nu är den i Bromma, sa polisen.
- Ja den är nog parkerad där.
- Nej den ligger i en rondell.
Polisen hade rätt. Motorcykeln var stulen och ligger nu sönderkrossad i Brommarondellen.
Det måste ha gjort ordentligt ont att ramla så som amatörtjuven ramlade.
Nu får jag åka moppe resten av sommaren. Illa tycker jag, men mamma verkar nöjd eftersom hon ogillar motorcykeln.
Innan jag tar fram moppen ska jag på semester till Kroatien, så nu blir det lugnt på bloggen ett tag.

Kommentarer
Postat av: Klas

Trevlig resa!

Postat av: Britt

Ha de så kul!

2007-05-22 @ 10:10:03
Postat av: Pernilla

Tackar!

2007-05-22 @ 11:14:01
Postat av: jon

men hur ska du klara dig utan alla brandmän.

2007-05-22 @ 13:38:39
URL: http://valmenig.bilddagboken.se
Postat av: Mattias

Trevlig resa!

2007-05-22 @ 16:42:39
URL: http://stand-up-blogedy.blogspot.com
Postat av: Anders

Vad är det med poliser och ringa och berätta sådana saker mitt i natten hela tiden istället för att vänta några timmar?
Kl.04 Det ringer först på hemtelefonen, hinner inte förstå att det ringer. Sedan ringer det på mobiltelefonen som inte hinner hittas och sen på hemtelefonen igen "Hej, jag heter XX och ringer från polismyndigheten i Gävle, jag vill bara medela att vi hittat din bil som du anmälde stulen för tre veckor sedan. Den står slaktad i Skutskär men du bör kunna köra hem den"
Tråkigt på hojjen! Menar du rondellen med efter drottningholmsleden med okq8 på ena sidan och centrum på den motsatta? Där såg jag en motorcykel med skadad motorcyklist ligga med en ambulans brevid sig för inte alls länge sedan.

2007-05-22 @ 17:26:54
Postat av: Fredrik Persson

Bon Voyage! :-)

2007-05-23 @ 15:17:21
Postat av: Mrs

Ha det så jäkla bra med din snygging! Du har verkligen gjort ett kap!!!! Och kom ihåg, ingen smyg-förlovning eller bröllop nu...det ska va stort och pampigt när det blir dags!

2007-05-24 @ 19:22:04
Postat av: Folkilsk

Det där är fruktansvärt upprörande. Jag menar, kan man inte hantera en mc så får man väl för f-n se till att sno en eu-moppe eller nåt annat passande. En trampbil kanske.

2007-05-28 @ 18:24:56
URL: http://folkilsk.blogg.se
Postat av: Terrie

Jag har sett att du är tillbaka för du skymtade till på jobbet igår. Välkommen hem!

2007-05-31 @ 20:39:46
Postat av: Britt

Gud va lungt det har varit här.

2007-06-01 @ 11:48:31
Postat av: Pernilla

Ja Anders det var rondellen vid ok. Om mc:n var grön var det kanske min du såg.

2007-06-08 @ 09:34:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback