Biskop

I natt knackade katterna på dörren. De knackar med tassen två gånger, väntar ett tag och knackar sedan igen. Jag gick upp och gav dem mat för jag trodde att det var morgon. Men de små liven lurade bara till sig lite extra, för klockan var bara 00.30. När det väl var morgon stod de beredda igen och ville ha påfyllning.

Nu har jag varit och fotograferat biskopen Caroline Krook. Efter mycket övervägande valde jag att åka tunnelbana till det jobbet. Det kändes som ett mycket moget val. På vägen stod jag upp och höll i det gula handtaget som troligen är full av bakterier. Det kändes också moget att göra det. Moget, men snuskigt.

Caroline tycker att homosexuella par ska få vigas kyrkligt och det är ju fint. Bilderna blev också fina trots att Caroline tydligen inte tycker om att bli fotograferad. Hon poserade på bra för att bli av med det hela snabbt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Skriver du även 25:00 på natten?

2009-08-13 @ 13:46:00
Postat av: Pernilla

Hahaha. Ja, det där blev ju konstigt.

2009-08-13 @ 18:08:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback