Fest och flyg

Gårdagens fest var riktigt trevlig. Julia hade gjort grymt god plockmat. Jag festade som man gör på IOGT:s fester, men det var trevligt i alla fall.

 

Flygläraren har varit borta i två veckor. Han drog på kurs för att lära ut lågflygning till andra piloter. Kvar hemma på marken blev jag.

 

I dag var han tillbaka så jag flög lite över Storsjön och gjorde några landningar på två olika flygplatser. Två gånger drog han av gasen så att jag fick öva motorbortfall och nödlandning. Vi överlevde båda gångerna.

 

Nu är jag väldigt trött. Troligen för att det var ett tag sedan jag flög, men även för att en av mina hundar propsade på att gå ut tre gånger i natt för att äta gräs. Jag tyckte att det var riktigt onödigt att gå ut för att göra just det, men hon stod på sig. Medan hon gick runt och betade som en häst satt jag och tittade på stjärnhimlen. Det var vackert, men det hade räckt med en gång den natten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback