Top Gun citat

Elina på Arbetarbladet gjorde ett reportage om mig när jag höll på att ta mitt flygcert. Nu när jag är färdig ville hon göra en uppföljning.

- Är jag den första du flyger med sedan du blev klar?

- Ja.

- Nu blir jag rädd. Jag måste tugga åksjuketuggummi.

 

När vi sågs på flygplatsen sa hon:

- Vet du jag har tänkt på en sak och det är att om vi störtar så är jag väldigt nöjd med mitt liv och allt jag gjort.

- Vad fint, men vi måste landa ordentligt för jag har planerat saker. Jag ska gå på after work efter det här.

 

Av någon anledning var vattnet avstängt i klubbstugan så jag fick koka kaffe på Loka. Sedan satte vi oss för att fika innan flygningen.

- Vi hade tänkt göra en film med dig också. Vi tänkte att du ska sitta och säga Top Gun citat.

- Hahaha. Ska jag sitta och larva mig så?

- Ja, jag har skrivit ut en lista här.

Det visade sig tack och lov att det inte är piloten som säger så mycket utan mest pilotens kompisar.

- Vad skönt, då kan jag filma dig istället när du sitter och säger en massa coola saker.

 

Vi flög över Gävle, Storsjön, Sandviken och sedan gjorde jag en vanlig landning och därefter en bedömningslandning och sedan en vanlig landning igen. Elinas tunga domnade bort av åksjuketuggummit men i övrigt gick allt bra. Hon såg i alla fall inte rädd ut alls.

 

Väl inne i klubbstugan igen berättade en annan pilot att man ska dricka champagne efter sin första egna flygning. Han sa också:

- Jag fick raka av mig mitt hår efter min första flygning.

- Då dricker jag hellre champagne.

Passande nog så är det fredag och jag ska ju på after work nu. 
 

Kommentarer
Postat av: Lennart

Blev ju avundsjuk när jag såg er över Gävle idag.
Jag har ständig abstinens när vädret är så här illa.
Men nu får det vara dax för tårta va? :)

Postat av: Pernilla

Det är absolut dags för tårta.

Du har ju flugit massor redan. Själv ska jag kämpa på med mörker nu jag med. Jag tror att jag börjar nästa vecka.

Jag hörde några av era låtar via facebook. Jisses vad bra ni är!

Hörs och ses!

2012-11-23 @ 23:15:55
Postat av: Lennart

Har nog skrämt upp Kine ang natt flygning.. Man kanske inte ska
prata så mycket om svårigheten med nödlandningar i mörker
och sedan tro att hon gladerligen följer med upp.. hehe..


Tänkte att det kunde vara kul att ha en sida där sånt som är åtminstone halvfärdigt kan lyssnas på av dom närmast sörjande..
Det är nog lite samma sak som om du skulle lägga ut bilder som du är halvnöjd med... Hehe
Antar att du hittade denna sidan?
http://www.lenkinstudio.com/junkmusic.htm

2012-11-24 @ 08:07:37
Postat av: Pernilla

Ja, precis. Det var där jag var in och lyssnade. Ni är duktiga!

Jag förstår att Kine är lite rädd för att flyga i mörker. Jag tycker också att det verkar otäckt. =)

2012-11-24 @ 13:26:20
Postat av: fredde

Grattis! då är det bara farkosten kvar!

http://www.flygplan-till-salu.se/sb/3157_mfrl.JPG

2012-11-26 @ 21:09:18
Postat av: VHS

Hhhukk

2012-11-27 @ 09:38:33
Postat av: Pernilla

Tack Fredde! Ja, nu är det bara farkosten kvar. Snyggt plan!

2012-11-27 @ 11:10:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback