Miljonär

En killkompis ringde i morse:

- Pernilla, efter min nästa lön så är jag miljonär för då kommer mina tillgångar att stiga till över en miljon.

- Vad roligt, jag får ta och gratulera. Hur ska du fira det då?

- Jag ska åka till Kungsberget på fredag och till Högbo Bruk på turkisk massage på lördag.

- Men efter den där helgen sjunker väl förmögenheten till under en miljon?

- Jo, men då får jag vänta på nästa lön igen. I och för sig har jag värderat lägenheten till 50.000 mer än vad jag skulle få för den. Jag har värderat den utifrån vad jag tycker att den är värd.

- Ja ha, men då är du ju inte miljonär.

- Jo, i stort sett så är jag ju det. Snart kommer väl tidningen Connoisseur som ett brev på posten. Jag trodde att jag skulle vara miljonär redan vid 25-årsåldern så jag är cirka fem år försenad på grund av bedrövliga investeringar. Första miljonen är alltid den svåraste så nu blir det spikrakt uppåt. Jag vill inte framstå som självgod på något vis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback