Mer jul

I helgen gjorde jag ett jobb på ett urgulligt par i 70-årsåldern som har brevduvor. Trots att det är en sjö nära huset vill fåglarna bada i balja på tomten. De sitter på kanten och väntar medan vattnet fylls på och sedan kastar de sig i allesammans. Paret bjöd på julfika och det var så trevligt där att jag blev kvar länge. De säger att jag får komma förbi och fika när jag vill och jag har även bjudit hem dem till mig.

 

En annan urgullig tjej är Ulrika som i dag gav mig två paket och en stor fin pepparkaka.

– Visst är du en sån som inte väntar med paketen?

Det stämmer. Jag öppnade ett på plats och det andra med det fina halsbandet öppnade jag direkt när jag kom hem. Halsbandet ska jag ha på mig redan i morgon när jag åker till Stockholm.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback