Springnota

En vän till mig äger en restaurang. Nyligen kom det in två ungar och åt. Dom drog utan att betala. Eftersom ungarna bor i närheten cyklade dom ofta förbi. Kocken sprang ut varje gång och ropade att dom skulle komma in och betala. Ungarna tröttnade på det där tjatet och kom tillbaka. Men istället för att betala sprang dom omkring och slog på rutorna så att fönstrena nästan gick sönder. Kocken fortsatte tjata om betalningen. Då kom dom tillbaka igen med ett baseballträ med sig. Kocken gick åter ut och fick sig en smäll innan han fick tag i trät.
Polisen kom dit och undrade om kocken hade spöat ungarna.
- Den ena gav jag en smäll. Den andra satt intill huset och skakade. Då slog jag honom lite också, svarade kocken.
- Om inte deras föräldrar uppfostrar dom måste väl vi göra det, svarade restaurangägaren.
Polisen svarade ungefär att det är olagligt att slåss, men dom var ändå på kockens sida.
Senare pratade både polisen och restaurangägaren med barnens föräldrar. Dom verkade inte bry sig speciellt mycket och inte hade dom några planer på att betala heller, men nu har ungarna i alla fall slutat cykla förbi där.

Kommentarer
Postat av: Blåöga

Tänk jag med mina ärliga blå ögon. Har gjort det...En springnota alltså.
Fast det var förståss inte meningen. Jag reste mig och gick....
(Borde ha sprungit..)
Men mina kompisar hade visst snällt betalat. Men jag har iallifall en springnota på mitt samvete/meritlista........

2006-04-17 @ 21:34:12
Postat av: elin

hej hej pernilla. Hur var det i Spanien? Du måste ju skriva varenda detalj. Annars är det fuskigt mot dom som sitter och är nyfikna.
och hallå där Bittan. du missade min jättegoda avskedskaka. Alla så "åh så god, tusen miljoner gånger bättre än bittans bullar". Ja så sa dom faktiskt. Nästan. Hur som helst var jag glad för att jag äntligen fick tillbaka min ryggkliare - originalkliaren alltså. det kändes fint. tack.

2006-04-18 @ 14:29:52
Postat av: Terrie

Jag vet en till som var i Barcelona över helgen...var du där med honom kanske...hehehe...

2006-04-18 @ 16:11:50
Postat av: Qlas

Hemska tanke.

Postat av: Pernilla

Nej jag var där med min polare från Norrköping. Trevligt var det.
Elin jag kan kanske ta och skriva några rader om det senare. Så du tackades av utan att jag var med… Illa. Du får baka en ny kaka och bjuda mig snart.

2006-04-18 @ 20:59:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback