Moose Garden

Igår skulle jag plåta snygga bilder till Klicks framsida. Jag hade suttit hemma och kollat Elle för att få inspiration.
Jobbet skulle göras på förmiddagen så jag skulle börja några timmar tidigare.
När jag kom in ropade bildredaktören på mig.
- Vad gör du här nu Pernilla?
- Jag ska plåta åt Klick.
- Nej skit i det, du ska till Östersund. Planet går om en timme och tjugo minuter. Åk till Arlanda. NU!
Jag skyndade mig iväg.
- Pernilla!
- Ja?
- Vänta.
Jag väntade och sporten kom då springandes med tyska och svenska flaggor och bollar.
När jag satt i bilen ringde bildredaktören igen.
- Du ska plåta en landskamp mellan tyskland och svenska älgar.
Jag skrattade.
- Den ena har spelat förut och vi hoppas att dom andra hakar på så att det blir en riktig match.
Visst blev det en riktig match, men inte en match om bollen. Inte en älg kunde tänka sig att bära den svenska halsduken. Dom blev skitsura och sprang därifrån.
Jag kände mig lite stressad eftersom cheferna ville ha en landskamp mellan fyra älgar. Minst sagt lite stressande eftersom inte ens en ville ställa upp.
Tillslut kom guiden på att det finns en älg längre in i skogen också.
Hon heter Elvira och hon är mobbad av dom andra. Hon var tacksam för besök där borta i sin del av hagen, så hon ställde villigt upp som modell. Resultatet går att se i sportbladet idag.

Kommentarer
Postat av: Terrie

Älgar och halsdukar...Får nog läsa sportbladet om jag ska fatta vad den här bloggen handlar om - egentligen
Ha en trevlig midsommar, gumman. Hoppas vi ses snart. Kram

2006-06-22 @ 14:48:07
Postat av: Pernilla

Det handlar om att tyskarna säger att svenskarna spelar fotboll som älgar.
Ja vi borde verkligen ses snart. Ha en bra midsommar du med. Kram!

2006-06-22 @ 15:04:59
Postat av: Kollegan snett över

Bra jobbat. Dina bilder säljs nu vidare till de tyska tidningarna.

2006-06-22 @ 15:27:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback