Prov

Mina elever hade teoriprov igår.
Dom fick välja provdatum själva.
Jag mailade ut det och har sedan påmint dom varje måndag i fyra veckor.
Två elever hade ändå totalt glömt bort det.
Fyra elever glömde penna.
När jag blev lärare sa dom andra lärarna till mig att om det sista du gör på lektionen är att dela ut papper som eleverna ska ta med hem, så kommer ändå troligen hälften glömma papperna kvar på bordet.
Jag kan alltså vara rätt nöjd med att bara fyra stycken glömde penna.

Det är extremt tråkigt att rätta prov.
Jag bytte till och med ut några frågor på provet just för att dom var så extremt tråkiga att rätta.

Nu när jag inte längre är elev har jag förstått att lärarna kan använda sig av lite kodord.
Jag har inte haft tid att rätta proven = Jag har inte haft ett dugg lust att rätta proven, så jag har helt enkelt skitit i det.
Jag ska på möte = Jag orkar inte höra erat tjatter, så nu går jag och dricker kaffe.

Kommentarer
Postat av: 40+

Dricka kaffe- ja det är ju nåt du är duktig på.

2007-04-25 @ 22:14:00
Postat av: Sub

Elever ja. De små liven är verkligen glömska, ofokuserade och allmänt oroliga. Jag säger då det, dagens universitetsstudenter. (Lycka till med rättningen, djupt andetag, mycket kaffe!)

Postat av: Klas

Aha.... Jag är alltså mötesproffs. Nice.

2007-04-26 @ 10:12:57
URL: http://qlasimodo.se
Postat av: Pernilla

Ja 40+ men nu har jag dragit ner till två koppar per dag.

Tack Sub. Rättningen är klar nu. Skönt.

Ja du må vara ett kaffeproffs, men bloggproffs är du inte. Varför har du lagt ner nu igen??? Skärp dig Klas!

2007-04-26 @ 21:02:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback