Jag har blivit dumpad

Det är lite tröttsamt att blogga om sig själv hela tiden, så jag försöker skriva om andra då och då. Men det är inte alltid det lättaste. Jag tycker själv att jag är snäll och harmlös, men det ska ni veta att inte alla håller med om. Ibland tar det hus i helvete när jag skrivit någonting och då brukar jag ligga lite lågt ett tag.
Nu ska jag försöka skriva igen. Jag får väl skriva lite om mig själv till att börja med så inte några ömma tår nuddas.
Jag kan berätta om en stor sorg jag har just nu. Min hund har lämnat mig. Hon har alltså inte dött och flyttat till himlen utan hon har helt enkelt flyttat ifrån mig. Hon som alltid varit som ett plåster och följt mig hela tiden har nu flyttat hem till min mamma. Hur mycket jag än fjäskar och leker med henne vill hon inte flytta tillbaka igen.
Jag är inte hundlös för det, för i samma veva bestämde sig mammas hund att hon hellre ville bo hos mig. Så vi har helt enkelt bytt hundar med varandra. Men nog är det sorgligt, för det är inte ofta man blir dumpad av en hund. Det känns helt klart i hjärtat.

Kommentarer
Postat av: Mattias

Jag tror hundar och kattungar är rätt väg att gå om man vill ligga lågt. Alla gillar hundar och kattungar.

Och visst är de ombytliga, de små liven. Vi passade en hund en vecka. Första dagen var han lite avvaktande, men efter några dagar var det fullständig husse-hund-kärlek. Tills riktiga husse kom tillbaka. Då var vi tillbaka i kylan snabbare än man kan säga Doggy Hundfoder.

Postat av: lille

.... ta mig, jag äääälskar dig. Vi ses

vov, vov

Postat av: Pernilla

Bra blogg Mattias!
Nu ska jag läsa och lära så jag kan ge ut en bok någon gång.

Vovven e ju urgullig!

2007-11-30 @ 19:52:57
Postat av: Mattias

Ojoj, tackar, tackar! Och detsamma, naturligtvis! Fast det måste jag ha sagt tidigare. Eller det kanske jag inte har. Kanonblogg!

2007-12-03 @ 07:20:06
URL: http://mittimanuskriptet.blogspot.com
Postat av: Jon

Är den här hunden lika bjäfsig?

2007-12-03 @ 10:10:14
URL: http://valmenig.bilddagboken.se
Postat av: Pernilla

Jon jag har bara fina, snälla och väluppfostrade djur.

2007-12-03 @ 19:49:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback