Jobb och resor

Idag ville jag vara ledig i tre timmar, men det tyckte chefen var en mycket dålig idé.

Jag fick helt enkelt arbeta tiden ut. Först kändes det surt, men det blev inte så tokigt ändå.

Britt Mattsson fick det jobbiga jobbet och gå ut i snöovädret och plåta vinterbilder.

Själv satte jag som vanligt elementet på full värme.

Där bredvid satt jag till eftermiddagen då jag åkte ut på ett toppenjobb.

I två timmar fick jag äta den godaste mat jag ätit på väldigt länge.

När jag kom tillbaka hann jag inte riktigt med att göra ut bilderna på en gång, för mitt nya pass kommer ju snart och resor ska bokas.

En är nu klar. Den till New York.


Kommentarer
Postat av: U

Ska du ut och resa alldeles ensammen? Kunde A-K hjälpa dig?

2008-03-20 @ 09:40:51
Postat av: Pernilla

Nej jag ska inte resa ensam. Tyvärr är A-K mammaledig än. Jobbigt. Det är svårt att boka resor när hon inte jobbar.

2008-03-20 @ 09:51:33
Postat av: Britt

Har jag fattat det sista stycket rätt , är det så att du inte hann gör bilderna för att du skulle boka resa? På ARBETSTID??? Nä, nu går du för långt.

2008-03-20 @ 15:04:17
Postat av: Pernilla

Nej nej Britt. Det var inte så jag menade. Du läste helt fel. Jag jobbar från kl 10 imorgon så du vet när du kan komma förbi med mitt påskägg.

2008-03-20 @ 16:57:35
Postat av: Påven

Det var värst vad du ska ut och resa, helt plötsligt.
Vad blir det härnäst? Palermo, Rom och Milano?
Egentligen borde du spara, för du vet, Brynäs lär ju inte spela i Elitserien nästa år, och frågan är om inte också Gefle trillar ur.
Näe, nu ska man inte måla Nicholas Angell på väggen. Det vore ju dumt.
För Fadern, Sonen och Kenny Jönsson.
Ses i Vatikanen.
Amen.

2008-03-20 @ 19:21:45
Postat av: Pernilla

Ja du Påven. Ring när du har tid att resa.

2008-03-20 @ 19:54:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback