En massa djur

Det brukar bli bråk när man är på jobb tillsammans med kulturredaktionen på tidningen, men i dag blev det tyvärr bara lite småtjafs.

Reportern verkade dock rädd att jag skulle flippa ur när det gick upp för mig att det var anklever vi skulle bli bjudna på.

- Ät det inte era hjärtlösa människor, sa jag.

Hon viskade till mig att ankorna inte alls behandlas som gässen, så det är inte synd om dem.

Det var Gävlesymfonikerna som berättade om nästa säsong. Den unga dirigenten Robin Ticciati såg ut att komma direkt från Sagan om Ringen. Han verkar leva i en liten lyckovärd. Han sken i alla fall som en sol när han berättade om alla musiker som ska komma till konserthuset.


Framför näsan på Lars Nyqvist bestämde jag att jag skulle få nästa jobb. Mycket egoistiskt men väldigt bra gjort, för det var en trevlig utflykt. Jag fotograferade ett nyfött kamelföl inne i Furuviksparken. Vi stannade även till för att titta lite på schimpanserna. Det gäller ju att passa på när man väl är där.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Hejhej!
Tack så hemskt mycket för kortet på Mollie!!! Vi blev jätteglada :) Tänkte att jag kunde maila över några på henne nu om du vill? Och om du har några fler bilder på henne sen tidigare? Ha det så bra! /Sandra Skogsberg

2008-05-22 @ 21:23:50
Postat av: Pernilla

Hej Sandra!
Vad roligt att ni gillade kortet. Du får gärna maila bilder på henne. Jag ska leta fram flera åt dig också. Ha det bra du med. Vi hörs!

2008-05-22 @ 21:41:43
Postat av: björnen

... ska
öppna ett fönster för att släppa ut en fluga som surrar febrilt. Får samtidigt in lite vårsvalka. Ser att du varit i NY. Kul. En stor och levande stad, sover aldrig. Var själv där då det var värmebölja. 32-34C. dygnet runt.

Postat av: Nisse P

Fan, ni fotografer bara glider runt. Ni har det bästa yrket i världen.

2008-05-23 @ 17:46:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback