En elak nöt

En i Godis ringde upp innebandyreportern Jimmy:
- Vad är det för en nöt du bloggat om?
Nöten var alltså jag.
Han störde sig på att jag sagt att Alba är det bästa laget.

Senare på dagen fick godisaren träffa nöten i egen hög person för Jimmy tog med mig dit på en fika.
Jag tyckte att jag skötte mig fint där vid bordet, men godisarens intryck av mig var oförändrad eller möjligen så blev det ännu sämre.

Efter fikat åkte Jimmy och jag till Workoutcenter för att träna. Jimmys tjej är nämligen rädd att han ska bli fet och eftersom Jimmy ligger lite risigt till på grund av att hon anser att han glömt hennes födelsedag, så var det bara för honom att följa med. När vi var på gymmet ringde godisaren igen.
- Har du elaka Pernilla med dig nu också?

På kvällen kompenserade Jimmy träningen med en pizza. Då fick jag äntligen träffa hans flickvän Naomi som är från Irland.
Hon berättade att hon blivit skitförbannad när födelsedagen glömdes bort och så satt hon och pratade om diamanterna och presenterna hon hoppas få när han ska gottgöra henne. Jag vet vad Jimmy fixat och det är då inget diamanthalsband direkt.
- Vi ska åka till Kybacka och titta på älgar. Du vet hon är från Irland och har nog aldrig sett en älg.

Kommentarer
Postat av: Klas

Diamanter är dyra, kalla och hårda. Älgar däremot är goda... när de är döda, malda, bakade till små biffar och stekta. Gärna med kantarellsås och rårörda lingon till. Fasen nu blev jag hungrig fast klockan bara är nio.

2008-09-01 @ 09:07:58
Postat av: Anonym

När Irländskan var här i början av våren och isen fortfarande låg kvar på sjön Öjaren vid Svartvitsstugan (får den heta så?) hade hon god lust att hoppa ut på isen, hon hade nämligen aldrig sett is på en sjö.

2008-09-01 @ 09:14:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback