Fotojobb och övervakarjobb

Fotograf-Britt och jag fick välja vilka jobb vi ville göra i dag. Jag ville gärna ha ett djurjobb som stod på listan. Jag antar att Britt ville ha det med, men hon var snäll och vek ner sig på en gång.

Jag satt länge och tittade på de fascinerande djuren. Jag lade till och med halva min lunchrast på att vara kvar där. Reportaget kommer i Arbetarbladet på söndag.

En anledning till varför Britt vek ner sig så lätt kan i och för sig vara att vi satt bredvid chefen som hörde vårt samtal. Hon försökte troligen roffa åt sig några pluspoäng hos honom.
Men det konstiga är att trots att det var jag som fick det roliga jobbet hade Britt köpt ett vaniljhjärta till mig när jag kom tillbaka. Det var gulligt.

Inte nog med det, hon sa även att det var helt okej att jag drog iväg en timme på eftermiddagen för att gå på ett möte hos kriminalvården. Jag fick en ny person att vara övervakare åt. För första gången är det en tjej. Hon är verkligen sockersöt. När hon var 12 år började hon med droger. Hon har även snott bilar som hon sålt utomlands. Förvisso ganska driftigt, men inte bra.

En annan sak som inte är bra är att Britt varit snäll i dag. Jag kommer troligen att få betala tillbaka stort. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

:-)

2009-01-22 @ 14:31:46
Postat av: Kristin

Hej Pernilla! Jag tyckte väl att jag kände igen dig när jag såg ditt namn på Pyrras blogg. Hon och jag har pluggat ihop för en herrans massa år sedan.

Må gott!

/fojo-Kristin


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback