Kräsen

Annelie och jag träffade på samma taxichaufför i går som körde oss i midsomras. Det var han som hostade i bilen och sa att han inte alls visste varför han gjorde det, men att han nyss kommit hem från Mexiko.

Nu frågade vi honom hur det gått med hans svininfluensa och då började han åter hosta. Han frågade oss om vi fortfarande är singlar.
- Ja, vi vet inte om det är vi som är kräsna eller om det är killarna som är det, sa Annelie.
- Det är dom som är kräsna, svarade chauffören.  

Jag skrattade så mycket att jag satte i halsen och hostade länge.
- Vad betyder kräsen? frågade chauffören när jag hostat färdigt.
När vi förklarat för honom försökte han sig på en snygg räddning.
- Ja ha. Jag var borta den dagen när vi lärde oss just vad kräsen betyder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback