Spaning

Det blev en kort dag i dag. Jag väcktes 12.30 och sedan dess har det inte hunnit hända så mycket i mitt liv. Eftersom Britts vinkinlägg blev omtyckt, går jag helt enkelt in och snor ett till i dag. Nu har turen kommit till Britts nya hobby. Att spana på grannarna, medan hennes man är i Frankrike på bokmässa…

 

I dag har jag roat mej med att stå bakom gardinen och kikat på mina grannar. I förmiddags gick grannfrun i väg med sina tjejer. Barnen var finklädda, och jag undrar varför inte sexåringen är i skolan? En stor svart skåpbil körde in på radhusområdet. Den tillhör ingen av oss. Såvida inte någon av grannarna köpt en ny bil. Är det någon som vunnit pengar tro? Ett annat grannpar står vid vägen och kramas. En resväska står bredvid dom. En av dom ska tydligen resa bort. Det ska bli spännande att se vilken. Jerker har tydligen haft en liten sovmorgon, han var sen till jobbet på cykeln idag. Och i mellanstora längan har fem av sex vackra blomsterarrangemang i krukorna på trappan. I den sjättes står det innebandyklubbor i höganäskrukan. Det var konstigt. Posten kom. Nu blir det liv och rörelse. Även jag går ut och ser efter vad han kom med idag. Ett stort brev till mej! Och det är från mej! På en kurs för länge sedan skulle vi skriva ett brev till oss själva. Det hade jag glömt bort, så det kändes konstigt att öppna det och läsa Tjena Britt! För ett ögonblick undrade jag vem det var som skrivit att jag inte skulle glömma bort att tänka multimedialt, men sen kände jag igen min egen handstil. På eftermiddagen satt en annan grannfru utomhus och fikade med sin mamma. Men....ballerinakex??! När Findus har så goda kanelbullar som bara är att värma i micron. Och där gick Göte iväg med två tygkassar. Det är tydligen storhandling på gång. Ja jösses, vem behöver träffa en massa författare på någon bokmässa när det händer så mycket här?


Kommentarer
Postat av: snobben

Vad gör han på en bokmässa i ITALIEN??

2009-10-23 @ 19:17:31
Postat av: Anonym

En svart skåpbil bruka innebär Fonus är på besök

2009-10-24 @ 12:02:30
Postat av: Pernilla

Ja, nu blev jag osäker om han var på bokmässan innan Italien. Jag ska fråga Britt.



Jag kan även passa på att fråga om någon på gatan har dött. Många frågetecken blev det.

2009-10-24 @ 14:06:25
Postat av: britt

1.Såvitt jag vet var han i Göteborg.

2. Såvitt jag vet har ingen dött.

2009-10-24 @ 17:54:35
Postat av: Pernilla

Tack Britt!

Försök att skriv så att det inte blir några oklarheter framöver. Jag vill kunna sno i lugn och ro utan att behöva bli förvirrad.

2009-10-24 @ 20:07:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback