Stolt och nykter

"Vet man att ens barn inte ska till Furuvik kan man börja dra öronen åt sig", säger en polisman till tidningen. Jag vet att Britt är nöjd för hennes dotter ska dit. Min mamma kan också vara lugn, för även jag ska till den parken i kväll. Jag och alla som slutar i årskurs nio ska stolta och nyktra stå och titta på Lasse Nilsen och Eric Saade.

Fast enligt min kompis dotter så gäller inte det där med nykterheten särskilt länge. Jag fick det förklarat för mig tidigare i dag. Ungdomarna lämnar alkoholen vid ett stängsel och går sedan till ingången där de får blåsa i alkoholmätaren. Därefter går de stolta och nyktra tillbaka till stängslet.

Kommentarer
Postat av: britt

nää...

2010-06-09 @ 20:46:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback