300 kg trapp

Det sämsta med att min bror har köpt en trevåningssommarstuga i Gävle som han håller på att rusta är att han själv bor i Stockholm. Så det är jag som får hjälpa snickarna och alla andra som kommer. I dag till exempel fick jag bära in en 300 kilos trappa.

 

Det bästa med att min bror har köpt en sommarstuga i Gävle är samma sak. Just att han bor i Stockholm. När huset väl är färdigt kommer han inte att komma dit särskilt ofta, så jag kan vara där som om det vore mitt.

 

I dag skulle jag på två möten på kriminalvården och jag var tvungen att fixa trappen först så jag var lite nervös. Det verkar nämligen vara ett undantag att hantverkare kommer i tid, men i dag kan man nästan säga att det hände. Bara 20 minuter sen gled lastbilen upp. Mycket imponerande. Jag hann till mina möten där en kom, medan den andra verkar lagt sig till med hantverkarmentalitet.




Kommentarer
Postat av: hanna

Vilket fint hus! Där kommer du bo bra. ;)

2010-05-25 @ 08:26:31
Postat av: Pernilla

Kom och bo när du vill Hanna!

2010-05-25 @ 18:02:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback