Husrannsakan

I går fick min gulliga lilla bil ett beslut om husrannsakan på sig.

-       Vems bil är det här? ropade polisen.

-       Det är min, sa jag.

-       Vi har ett beslut om husrannsakan på den, sa polisen.

-       Den är öppen, kör på, sa jag.


Men polismannen stod som förstenad. Jag funderade om jag skulle öppna den själv och rota runt eller om jag skulle hjälpa till och knuffa fram honom till bilen. Istället gick han iväg och ringde och sedan kom han tillbaka och då fanns inte husrannsakansorden kvar. Han hade kommit på att vi är journalister och inte hade någonting med vargaktivisterna att göra.

Jag var i Dalarna för att spana in vargjakten. Vi åkte bakom vargaktivisterna som smällde smällare för att skrämma vargarna. En av jägarna lackade ur och ringde polisen som kom dit. Aktivisterna fotograferades och identifierades, sedan avvisas de från platsen och åkte i stället iväg till en skogsdunge för att grilla korv. Själv åkte jag till Stockholm och käkade en god middag på Hard Rock Cafe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback