Tre änglar

Tre änglar kom förbi i dag. Det var tre 14-åriga pojkar som såg att plogbilen gjort det plogbilen alltid gör, nämligen plöjt upp snön ordentligt så att min bil inte kom ut.

Killarna kom fram, tog i hand och presenterade sig.

- Ska vi hjälpa dig att skotta? frågade de.

Jisses vilka snälla. De fick 100 kronor var skattefritt för sin vänlighet.

 

För några år sedan bodde jag granne med en annan 14-åring som inte var riktigt lika vänlig. Han jagade sin mamma med yxa så att hon fick springa upp och gömma sig på höskullen i stallet. Polisen kom och frågade mig om det var jag som ringt efter dem, men jag kunde snabbt räkna ut att det var lilla lintotten till granne som varit i farten.

 

En gång hade han slagit några andra killar och var så rädd efteråt att han hoppade in i en polisbil som stod parkerad. När poliserna kom tillbaka ut från Köpcentrum satt han där inlåst och väntade.

 

För att spara pengar kom han över till mamma och lät henne klippa honom och till min bror som meckade med en bil kom han och sa:

- Jag leker också med bilar hemma, men det gör jag bara i smyg när ingen ser.
 

Nu har han flyttat men jag hoppas att det är lite ordning och reda på honom också nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback