Inflygning

Västra Gästrike Flygklubb har ett Piperflygplan som jag flög i dag. Det var en inflygning som man ska göra med nya flygplanstyper. Eftersom det var bilbingo i Storvik flög jag över till Gävle och övade där. Jag måste göra några landningar i Storvik också innan jag är färdig men det får bli en annan dag eftersom Bertil sju kanske inte skulle höras om jag gasade runt vid bilarna. Vi övade stall tre gånger. Det är när man flyger så sakta att planet till slut ramlar ner. Flygläraren gjorde det först en gång.

- Det där slutar du med! ropade jag.

Men det var utan effekt för han gjorde det två gånger till.

- Nu har jag fattat, vi behöver inte öva mer på det, sa jag och tog över ratten.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback