Rättvik

I dag var jag på jobb hemma hos en konstnär i Rättvik. Hon hörde av sig innan jag skulle dit och undrade om jag är allergisk mot någonting för hon ville bjuda på lunch. Jag fick även kaffe och efterrätt. Lyxigt. Jag fotograferade inte bara hennes konst utan jag gick även runt i hennes trädgård och luktade på blommorna och provsmakade en växt som man tydligen kan äta. Då kom jag att tänka på ett samtal jag hade med reportern Annika för några dagar sedan:

- Vad är det där för vita bollblommor? De har ju aldrig funnits förut, sa jag.

- Jo, de har alltid funnits. Det är bara det att du nu kommit upp i den aktningsvärda åldern när du börjar lägga märke till sånt där.

Nu ska jag jobba med fina Lina i två dagar. Det känns inte som några bjudlunchjobb så vi har sejfat upp och bokat bord på restaurang efteråt. 

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback