Inte livsfarlig längre

Innanför murarna händer det inte mycket. Fångarna håller fan på sig och det är nog svårt att göra annat för de fryser som hundar. Det är så kallt där så många sover med dubbla kläder till och med. Jag får fortfarande telefonrapporter därifrån. I morgon ska en av de intagna till tandläkaren. Han har bitit sönder en tand.

- Ska du ha handfängsel när du går dit?

- Nej, den här gången behöver jag inte det.

- Så du är inte livsfarlig längre då?

- Nej, tydligen inte.

Med tanke på att han inte har misskött sig i fängelset och inte heller är dömd för något våldsbrott tycker jag det är lite märkligt att han hade handfängsel tidigare men det är ändå bara att gratulerar till fria armar framsteget. 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Plattan i mattan!!!! /Cat
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17918205.ab

2013-11-28 @ 20:51:55
Postat av: Pernilla

Jag såg det där. Stackarn.

2013-11-28 @ 21:53:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback