Tuuuut!

Förra gången var bilbingon nytt och spännande. I dag var det varken nytt eller spännande men det var trevligt i alla fall. Jag sprang runt och rättade brickor tillsammans med en rolig advokat. ”Jag fick ett fall där borta” sa han när någon bil tutade i närheten av honom.

 

En bingospelare ville inte slösa på bilbatteriet och hade därför med sig separata tutor som inte hördes så bra, därför blev det lite strul om det. Det tog tid att reda ut när han hade tutat och givetvis blev det gnäll i bilarna bredvid och det började suckas ute på fältet, men han fick till slut sina pengar och spelet kunde fortsätta.

 

Det gäller att springa fram till bilarna när det är nåt för annars börjar det gnällas om det med.

 

Om man får bingo inom sju utrop går jackpotten ut. Bingoutroparen säger därför: ”Och nu är det sjunde utropet.” Någon störde sig på det också och tyckte att det räcker om han säger: ”sjunde utropet” så att det hela går lite snabbare.

 

Advokaten fick också nog. ”Nej, nu ger jag upp” sa han när det var cirka 30 minuter kvar, men jag motade tillbaka honom ut bland bilarna så att han fick stanna tiden ut. Han skulle egentligen inte behöva vara på bingon för det känns ganska onödigt att han är medlem där och hyr plan av klubben med tanke på att han har fem egna plan. Fem stycken, hur onödigt är inte det?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback