Fräsis

Tanken var att jag skulle flyga i dag men när jag ätit frukost och äntligen tittade ut såg jag att vädret var för dåligt. Eftersom jag ändå saboterat en sovmorgon gick jag till gymmet istället. Väl hemma igen möttes jag av en fräsande katt. Vildkatten kom nämligen in i går. Hon har varit ute i flera veckor nu. Jag har sett att hon velat gå in länge men hon har inte vågat. Inte ens när jag ställt upp dörren och gått därifrån har hon kommit. Ibland kan man ta tag i nackskinnet och bära in henne men det har inte heller gått på ett tag. I går verkade i alla fall längtan till värmen ha blivit för stor så hon rusade in när jag öppnade dörren. Väl inne funderade hon på att vända och rusa tillbaka ut men då stängde jag snabbt så nu får hon vara inne ett tag. Hon heter Sabina men jag kallar henne Fräsis för hon fräser varje gång vi råkar mötas i något rum. Det verkar inte vara någonting hon vill visa upp på bild för nu när jag skulle fotografera ett av hennes fräsande så höll hon minsann ihop munnen.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback