Inte lätt att veta

Sms från en vän: Hej! Skriver en debattartikel till förhoppningsvis DN eller liknande. Vet bara inte vad en debattartikel är. Vet du?

 

Det är stort ändå att han sätter sig ner och reder ut det en fredagskväll och allt.

 

På ett bröllop en gång hade jag ett barn till bordsherre. Jag var helnöjd med min placering för han var riktigt rolig och vi höll ihop hela kvällen. Vid bordet frågade han mig vad man gör när man håller ett tal. Jag svarade att man brukar klinga i glasen så att alla tystnar och så reser man sig upp och därefter brukar man säga några fina ord om brudparet.

- Jaha, då ska jag nog hålla ett tal nu, sa killen och ställde sig upp.

- Ja gör det, uppmuntrade jag.

Tyvärr satt hans mamma alldeles för nära och hon tjuvlyssnade på oss. Hon beordrade honom genast att sätta sig ner igen, så jag fick tyvärr aldrig höra vad han hade tänkt säga. 

 
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hahaha...

2012-09-10 @ 22:50:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback