Telefonsamtal till min bror

Hemtelefonen…flera signaler… inget svar

Privatmobil…flera signaler…svararen går igång

Jobbmobil… flera signaler… svararen går igång

 

Växlar efter ett tag över till min telefon med skyddat nummer och provar igen.

 

Privat mobil… några få signaler… SVAR

 

-       Ja det är Peder.

-       Hej det är Pernilla.

-       Ja hej? (Det låter onekligen som han känner sig lurad)

-       Svarar du nu när jag ringer från skyddat nummer?

-       Jag kom just hem!

-       Vilket sammanträffande då att jag lyckas pricka in precis den tiden nu med mitt skyddade nummer.

-       Ja!

-       Jag har fått en blogg. Vill du ha min bloggadress?

-       Nej!

-       Men jag skriver så att mina vänner ska få veta vad som händer.

-       Jag vill inte läsa.

-       Varför då?

-       Jag är inte intresserad av bloggar.

-       Men det är ju min blogg, det är väl kul?

-       Nej det tycker jag inte. Trodde du att jag skulle tycka det?

-       Men jag skriver om dig!

-       Då vill jag ännu mindre läsa! Jag är inte nå intresserad!

-       Så du vill inte ha adressen då?

-       Nej! Men du vill kanske köpa en motorcykel? (Han nämner nu ett konstigt märke. Det är en motorcykel som är direktimporterad och som har en sidovagn)

-       Nej det vill jag inte.

-       Men jag kan maila över några bilder så att du får se den!?!?

-       Nej det vill jag inte, jag vill inte ha den.

-       Vad har du för adress?

-       P… och sedan börjar jag stava mitt eget efternamn men kom snabbt på att han troligen kan stava till det själv, eftersom han heter likadant.

-       Jag mailar bilder!

-       Jag mailar min bloggadress!

-       Hej då!

-       Hej då


Jo då, så det blir nog roligt det här... Att blogga åt Arbetarbladet.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha!
Det ska bli kul att läsa din blogg.
Köpte du motorcykeln?

2005-12-30 @ 11:20:04
Postat av: Gammal trogen bloggläsare

Det var en gammal blogg märkte jag. Men den är ju bra, kanske når du genom mediabruset på allvar nu...

2005-12-30 @ 12:55:11
Postat av: Klas

Jahaja... nu var det dags att blogga för AB... hoppas det innebär att det blir lita blogga av nu då... din lilla latmask.

Postat av: Kusin U

Kul att få bestämma över Göran Persson, men du skulle bett honom flytta sig till höger ;-)

2005-12-30 @ 13:22:25
Postat av: Pernilla

Nej jag köpte inte någon motorcykel med sidovagn. Jag nöjer mig med att tjuvlåna min brors. Han bor inte i Gävle så jag brukar ha den som min.

2005-12-30 @ 15:10:05
Postat av: Nisse

Det kanske var en rysk Ural?

2006-01-03 @ 04:25:35
Postat av: Pernilla

Hej Nisse! Nu har jag fått se en rysk Ural. Den var ju nästan lite snygg, men jag vill fortfarande inte ha den.

2006-01-10 @ 15:17:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback