Inga bimbosar tack!

Bimbosar göra sig icke besvär.
Så säger Bernd Büttner att jag ska skriva i min annons när jag säljer mina valpar.
Dom är små, dom är gulliga och många Paris Hilton wannabes skulle vilja ha dom och klä dom i rosa. Men det går icke för sig.
Jag har garderat upp mig med ett kontrakt som måste skrivas på.
En kollega frågade om jag har någon punkt på kontraktet där det står:
Om valpen gnäller på kvällen, ska den genast lämnas tillbaka morgonen efter.
Så hårt är det inte. Men nästan. Kontraktet går ut på att om jag tycker hunden har det dåligt på något vis så tar jag tillbaka den.
En hund har redan fått en ny matte. Där är jag inte orolig. Men det ställs hårda krav på dom kommande köparna. Det finns alldeles för många idioter i världen.

Kommentarer
Postat av: Katarina Westerlund

en annan grej som du kan skriva in är att om de nån gång tänker sälja vovven ska de höra av sig till dig så du får chansen att köpa tillbaka den. Så gjorde jag då jag sålde min älskade sköldpadda Ove. Än har de inte ringt men man hoppas ju, kanske om sisådär 30 år, inget är omöjligt när det gäller sköldpaddor.

Postat av: Pernilla

Tack för tipset.
Jag har faktiskt skrivit det.
Ove kommer snart tillbaka ska du se.
Han vet ju hur man tar sig fram via Riks 80.
Där har han ju gått förut.

2006-08-14 @ 21:52:12
Postat av: Qlas

Om jag förstår saken rätt så innebär ditt kontrakt att du när som helst kan ta tillbaks hunden. Jag menar om du börjar längta efter nån av hundarna så kan ju du TYCKA att det är dåligt för hunden att han/hon inte får gåslever till förmiddagsfika, och därmed "återkalla" den. Låter vanskligt för köparna tycker jag.

2006-08-15 @ 12:30:05
URL: http://qlasimodo.se
Postat av: Pernilla

Tyst med dig du Qlas.

2006-08-15 @ 12:50:22
Postat av: Pernilla

Dessutom ska man INTE äta gåslever Qlas. Det är värsta dåligt att äta det!

2006-08-15 @ 12:56:05
Postat av: Terrie

Jag måste säga att det är dåligt att jag inte ens har fått se dom där valparna. Jag börjar nästan misstänka att dom ine existerar.
Förresten Pernilla, vi har börjat JOBBA här! Kom genast hit.

2006-08-15 @ 13:47:04
Postat av: Pernilla

Du skämtar aprillo. Jobba redan. Få se när jag dyker upp.
En valp ska vara kvar. Du är välkommen!

2006-08-15 @ 17:54:28
Postat av: Qlas

Ja Pernilla, gåslever är fan "värsta dåligt" att äta... lite fjolligt om inte annat... Tacka vet jag en rigtigt saftig rådjurssadel. ;)

2006-08-15 @ 18:53:55
URL: http://qlasimodo.se
Postat av: Qlas

Jag vet hur man stavar till riktigt, men ibland går det lite för frot. :)

2006-08-15 @ 18:55:03
URL: http://qlasimodo.se
Postat av: Pernilla

Jag vet att du kan stava och du har en imponerande snygg handstil.

2006-08-15 @ 22:22:31
Postat av: Erik Laakso

Pernilla, klart jag ska hjälpa dig. :) Det bästa sättet är om du kopierar ner frågeställningarna och skriver svaren i ett eget blogginlägg här hos dig, då kan alla dina besökare se hur du svara på de fyra små.

/ erik.

2006-08-16 @ 00:09:53
URL: http://www.eriklaakso.nu/blog/?p=138

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback