Jetsetlirarnas senaste leksak

Bildredaktör Pether ringde igår och frågade om jag tänkte jobba klockan nio som vanligt. Det var en snäll fråga med tanke på att jag enligt schema faktiskt ska börja då.
Eftersom jag jobbat sent kvällen innan undrade han om jag möjligen sovit kvar i Gävle, men det hade jag som tur var inte gjort.
Jag fick ett jätteroligt jobb.
Jag och Ronnie Sandahl åkte ut på en Rib. Det är en gummibåt med fyra motorer som går från 0-100 på 3,7 sekunder.
Först fick vi smörgås och kaffe på bryggan vilket passade mig utmärkt eftersom jag inte hunnit med någon frukost.
Där satt Dominika Peczynski och stressade upp oss över båtfärden.
- Jag skulle aldrig våga, sa hon gång på gång.
Vi tog på oss en skyddsdräkt och skidglasögon. Sedan åkte vi iväg. Vi väntade in och åkte bakom Cinderella II och hoppade över vågorna från den båten.
Efter ca en timme stannade vi för att fika lite till.
Då ringde Ronnies chef och frågade om han inte kunde komma hem snart och göra ett annat jobb. Ronnie svarade att vi stannat med båten och skulle åka tillbaka om ett tag.
- Kan du inte ta dig hem på något snabbare sätt? frågade Ronnies chef då.
- Med tanke på att jag åker med norra Europas snabbaste båt så tror jag nog inte att det är möjligt, svarade Ronnie.

Kommentarer
Postat av: Qlas

Tufft.

Postat av: björnen

Tack för bilderna.
.... som jag sa till dej. Det är inte norra europas snabbaste båt. Sen var jag inte ensam på min alltan :-)

Postat av: Bittan

Fan Pernilla, sluta leka o börja jobba. Så gör vi i Gävle.

2006-08-10 @ 14:23:39
Postat av: Fredrik

fy fan vilket roligt jobb du verkar ha!!! en massa utflykter hela dagarna (verkar det som) ;) och roliga saker för det mesta. drömyrke?

2006-08-10 @ 14:41:19
Postat av: Pernilla

Ja Fredrik, om man nödvändigtvis ska jobba så tycker jag att det här är det bästa.

2006-08-10 @ 16:33:55
Postat av: Pernilla

Men Bittan då. Var inte på det viset nu. Gå och baka bullar istället. Har fortfarande inte fått min påse.

2006-08-10 @ 21:27:19
Postat av: jobb

Kan man kalla detta ni gör för jobb...haha. Ni flummar ju mest runt. *helt mycket jobb*

2006-08-12 @ 22:02:42
Postat av: Terrie

Tids nog kommer verkligheten i kapp även dig, kära väninna. Skolan börjar snart och då är du ju hos oss. Jag ska ha inval/rörlig bild så då jobbar vi samtidigt och kan fika ihop, hehehe

2006-08-13 @ 19:46:38
Postat av: Pernilla

Det blir trevligt med samma fikatider. Vi ses snart!

2006-08-13 @ 20:13:52
Postat av: Erik Laakso

Hej Pernilla. Det förekommer en del s.k. utmaningar inom det s.k bloggkollegiet, ibland ramlar de ned över oss och då får man välja om man vill anta eller inte. Jag har antagit en utmaning som kom till mig och lämnar den vidare till dig så får du göra ditt val.
Titta in på min blogg och se hur just den här “Fyra små rätter” går till.
http://www.eriklaakso.nu/blog/?p=138

2006-08-13 @ 23:23:05
URL: http://www.eriklaakso.nu/blog/?p=138
Postat av: Fred

Pernilla, nu har jag läst igenom dina blogga från augusti och jag måste säga att du blivit en mästare på "name dropping".Nu kan du gå på kändisfest, vilket är helt OK så länge jag får stanna hemma och se på "Morden i Midsummer" istället. Kommer du inte och hälsar på snart. Kom ihåg att passa dig annars blir du omkullsprungen av Lova!

2006-08-14 @ 18:43:02
Postat av: Pernilla

Hej Erik.
Jag ska snart gå in och svara på frågorna.
Ha det bra så länge.


Vad roligt att du läser ibland Fred.
Jag vill inte gå på kändisfest, jag vill komma hem till er.
Ni måste ju ha inflyttningsfest.
Jag kommer och hälsar på snart. Du kan kolla på Morden i Midsummer medan jag leker med Lova.

2006-08-14 @ 21:43:15
Postat av: isabelle

träffa sandahl..mhhh, vad jag avundas dig.

2007-02-19 @ 00:29:39
URL: http://whiteandnerdy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback