Arg gubbe

Sist jag var i Göteborg blev jag nedslagen.

Jag och min bror gick inne i Nordstan och jag stannade för att ge pengar till frälsningsarmén som stod och spelade. Jag kände mig rätt snäll och var ganska nöjd över att jag orkade leta reda på plånboken som låg längst ner i väskan. Vi fortsatte framåt några meter och då kom en farbror i ca 70-årsåldern fram till mig. Han satte händerna på mina axlar. Jag hann tänka att han kanske ska tacka mig för att jag gav pengar, men det var inte hans plan. Istället smäller han upp sitt knä i magen på mig så att jag tappar luften och viker mig dubbel. Det svartnade för ögonen och jag blev yr. Gubben skrek nåt som jag inte hörde och gick vidare.

Då ser jag min bror spetsa sina öron och dra iväg. Han som vanligen är världens snällaste skulle nu slå ner en gammal gubbe. Jag hann få tag i armen på honom och röt att han skulle ge fan i honom.

Senare frågade jag om han verkligen tänkte slå gubben.

-       Ja det är väl klart, svarade han då.

Jag berättade det här för en reporter på Expressen. Han sa då att när han var mindre och gick med sin lillebror kom en farbror och rappade lillebrorsan över ryggen med sin käpp. Reportern gjorde som min bror hade tänkt… Han slog ner honom. Det komiska var att när gubben låg ner passade ett killgäng på att rusa fram och sno gubbens plånbok. 
Så kan det gå.

Kommentarer
Postat av: Gubben

.... det var därför!

2006-02-06 @ 12:33:26
Postat av: Gloom

Men va' sa gubbdjäveln då? Blev riktigt nyfiken...

Postat av: Gubben

.... vad Gubben sa, jo lyssna så förstår du!!

2006-02-06 @ 12:43:28
Postat av: Pernilla

Jag vet inte vad gubben sa. Ska höra med min bror. Men som vanligt svarar han inte i telefon just nu. Återkommer…

2006-02-06 @ 13:26:14
Postat av: Qlas

Jaha... Då lär jag åka till Göteborg och leta efter en gubbjävel då. Hur såg han ut?

2006-02-06 @ 14:24:17
URL: http://qlasimodo.blogg.se
Postat av: björnen

... va, har du fått stryk. Stackars dig. Men du klarar ju av nästan allt, så lite stryk har ingen mått dåligt av. :=) ge tillbaka men minst dubbelt upp. Behöver du hjälp, så ställer vi upp!!

2006-02-06 @ 15:44:19
Postat av: elin

ja så går det för stockholmare som kommer till göteborg och tror att de e nåt. ge pengar till frälsningsarmén... vem fan tror du att du är?
Bara tar sig friheter så där...
Nej, stockholmare ska veta hut.
Och så borde ni resa er och erbjuda er plats till göteborgare på spårvagnen. Lite hyfs i kroppen måste ni väl ha.
Vart är samhället på väg?
alla stockholmsbarn som läser detta: lär av pernillas misstag.

2006-02-06 @ 16:14:58
Postat av: Qlas

Sen när blev Pernilla den lantlollan ett stockholmsbarn då?

2006-02-06 @ 16:36:21
URL: http://qlasimodo.blogg.se
Postat av: björnen

Pernilla är och kommer att förbli en vanlig norrlänning som gillar en nubbe till helgen. Inte att att förväxla med oss STOCKHOLMARE. Oss som göteborgarna får resa sig för och lämna plats om det är trångt på spårvagnen. T-bana har de ju inte. Men fiskfjäll under naglarna fattas inte för våra västkustsbor.

2006-02-06 @ 18:02:19
Postat av: Pernilla

Gubben höll tydligen med Elin… Han skrek nåt i stil med att jag skulle flytta på mig för i helvete.

2006-02-06 @ 18:30:09
Postat av: Terrie

Jag såg den där gubben förra veckan när jag var i Göteborg. Han såg min jacka med Pernilla Crew tryckt över bröstet, så han fick stora ögon,drog efter andan, vände snabbt om och kröp ner i ett hål i marken...det han kom ifrån så klart

2006-02-06 @ 20:28:22
Postat av: katarina

Lillsnuttan! Men jag vet att du kunde bära upp gubbskrutten med en hand om det skulle behövas. Jag minns nämligen ett tillfälle då vi var omkring åtta år kanske och 5-6 kaxiga ungar ville sno Pernillas cykel. De stod med armarna om varandra och drog alla på en gång men Pernilla var starkare. Sedan dess har hon varit min hjälte och idol.

2006-02-06 @ 21:22:28
URL: http://blogg.passagen.se/luktsuddis
Postat av: elin

Låt mig bara definiera:
stockholmare = alla människor som bor på östkusten mellan Västervik och Söderhamn, samt inom ett område som sträcker sig 10 mil från kusten (Sandvikenbor är sålunda också Stockholmare).
Stockholmare kan också finnas på andra ställen i landet, om de är ovanligt dryga. Till och med i Göteborg kan man hitta Stockholmare ute i villaförorterna Hovås och Askim. De reser sig dessvärre aldrig på spårvagnen.

2006-02-07 @ 12:55:29
Postat av: elin

förresten har jag inte tid att skriva onödiga kommentarer på den här bloggen nu, jag måste tvätta bort all fiskfjäll under mina naglar. är det nån som kan vara lite hygglo och låna en nagelborste?? Eller en högtrycksspruta? Schyrra...?

2006-02-07 @ 12:57:39
Postat av: Pernilla

Jag äger ingen högtrycksspruta Elin.

2006-02-07 @ 20:29:17
Postat av: The KING

Hade aldrig hänt på min vakt. Jag hade sänkt gubben utan att blinka. Bankat skiten ur honom helt enkelt.

2006-02-09 @ 11:08:11
Postat av: agren

man kan ju undra vad elin har emot stockholmsbarn!

Och hur hon kan koppla ihop sandviken med stockholm :/ finns det medeciner mot sånna också ?

Fredrik kanske har nått som hjälper elín att få tillbaka sin geografiska kunskaper !

2006-02-13 @ 10:53:16
URL: http://www.agren.webb.se
Postat av: agren

sina*

2006-02-13 @ 10:53:42
URL: http://www.agren.webb.se
Postat av: Fredrik

Okej att du hindrade brorsan, men varför tog inte DU och spöa gubbjäveln? Hade han säkert mått bara bra av!

2006-02-20 @ 14:34:25
Postat av: Fredrik

Okej att du hindrade brorsan, men varför tog inte DU och spöa gubbjäveln? Hade han säkert mått bara bra av!

2006-02-20 @ 14:34:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback