Fotoreportage

Mina kollegor har lurat i mig att dom håller på med ett fotoreportage om CH. Ambitiöst tänkte jag, men dom har ljugit. Dom har inte en tanke på att ta mig sig sina kameror när dom går ut, för dom har fullt upp att hålla i sina cigaretter. Det tjuvröks på Arbetarbladet.


 

För flera år sedan var jag på Expressen. Där tjuvröktes det också. Dom stängde dörren till framkallningsrummet och stod där inne och smygrökte. Jag gick in en dag och låtsades vara sura på dom för det.

-       Om ni inte slutar med det här ska jag skvallra för cheferna.

Dagen efter kom ett massmail från en chef… Vi har hört att det smygröks på foto. Sedan kom en lång utläggning på hur dåligt det är och hur irriterande det är för medarbetarna.

Pinsamt. Det var inte jag. Jag är inte en sådan person som skvallrar, men det visste ju inte dom för jag var ny där. Jag sprang runt hela dagen och tjatade att jag var oskyldig.

Innan dom gick kom dom och skrattade och erkände att dom aldrig trodde att det var jag heller. Dom tyckte bara att det var lite roligt att jag var så stressad.

 


Jag försöker hjälpa mina vänner att sluta röka. Det har hänt att jag ringt sluta-röka-linjen och uppgett någons nummer. Dom hjälpsamma sluta-röka människorna ringer upp. Dom blir helt förstörda när det visar sig att det inte är personen själv som ringt. 

-       Förlåt, förlåt såhär får det inte gå till, säger dom.

 


Ett annat sätt är att skrämma rökarna. Man bryter av en tändsticka och trycker in biten i cigaretten. Sedan flammar den upp och rökarna blir skiträdda. Det skämtet håller alltid. 

Kommentarer
Postat av: Emil

Alla rökare förtjänar en lång, plågsam död...

2006-02-23 @ 13:50:52
Postat av: Pernilla

Emil, förgrymmade unge!
(Den har du nog aldrig hört förr)
Nu tycker du dumt!

2006-02-23 @ 13:57:55
Postat av: Vanja

Jag hoppas det är ok att jag lägger in en länk till din roliga blogg hos mej :-)

Postat av: Qlas

Jadu Pernilla du är go du som tänker på andras hälsa. Jag minns att du rännde runt och gömde cigarettpaketen för din mamma och pappa. Minns också att din pappa alltid fimpade fort som attans när han hörde trappan upp till ditt rum knarra. Det var liksom inte värt att fortsätta när du kom ner. Du är en lite speciell, men väldigt underbar tjej.

2006-02-23 @ 15:33:44
URL: http://qlasimodo.blogg.se
Postat av: anonym kollega

JAG VET!!!
Och jag vet ett ställe som någon brukar röka på!
Nämligen handikapptoaletten längst ner i reporterkorridoren. Flera gånger har jag sett aska i handfatet, och så har det luktat rök.
Jag har ju mina misstänkta om jag säger så. Nämner inga namn...
Samma toalett är för övrigt allmän bajstoalett tydligen. Eftersom den är störst verkar alla gå dit när dom ska bajsa. Usch usch!
Ska vi bilda "Anti-rök och bajs på jobbet-klubb" Pernilla?
Hälningar Vän av ordning.

2006-02-23 @ 17:00:02
Postat av: Anonym 2

Skvallerbytta bing bång... andra gången nu Pernilla. Och vaddå anonym kollega...jag nämner heller inga namn, E( och några bokstäver till)

2006-02-23 @ 17:22:21
Postat av: Anonym 1

Skyll sig själv, B (och några bokstäver till).
Är det du på handikapptoan?

2006-02-23 @ 18:08:32
Postat av: Anonym 2

Ha ha. Näädu. Var sak har sin plats så att säga.

2006-02-23 @ 18:54:34
Postat av: Anonym 1

AHA!
Då är det alltså du som alltid använder ovan nämnda toalett till det andra ovan nämnda syftet.
Bra att du lägger korten på bordet, B.

2006-02-23 @ 19:10:32
Postat av: Terrie

Fan Pernilla, du jäktar på mig

2006-02-23 @ 20:00:02
URL: http://blogg.passagen.se/terrie.warren
Postat av: johan a

Hej pernilla, javisst känner jag bilson. medan han låg och latade sig mitt under brinnande OS så slet jag som n varg för att tjäna ihop till brödfödan...

Jag sjukskriver mej inte i onödan, men idag ska jag däremot smita lite tidigare...

Förresten, jag har försökt sluta röka massor av gånger. men det skiter sig alltid

2006-02-24 @ 10:47:27
URL: http://www.dubclub.blogg.se
Postat av: hinden

jag har också märkt doften på handikapp...

2006-02-24 @ 20:22:51
Postat av: Emil

Smokey Robinson - Tracks of my tears

People say I'm the life of the party
Because I tell a joke or two
Although I might be laughing loud and hearty
Deep inside I'm blue
So take a good look at my face
You'll see my smile looks out of place
If you look closer, it's easy to trace
The tracks of my tears..
I need you, need you
Since you left me if you see me with another girl
Seeming like I'm having fun
Although she may be cute
She's just a substitute
Because you're the permanent one..
So take a good look at my face
You'll see my smile looks out of place
If you look closer, it's easy to trace
The tracks of my tears..
I need you, need you
Outside I'm masquerading
Inside my hope is fading
Just a clown oh yeah
Since you put me down
My smile is my make up
I wear since my break up with you..
So take a good look at my face
You'll see my smile looks out of place
If you look closer, it's easy to trace
The tracks of my tears

2006-02-26 @ 06:03:34
Postat av: P

Tack för hjälpen PW!
För att inte säga lysande...

2006-02-26 @ 21:16:50
Postat av: Pernilla

Det var så lite så P.

Tack Vanja, det var roligt att höra!

2006-02-28 @ 13:12:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback