Ryssland

Min kompis Hanna är portad från Ryssland. Mycket märkligt med tanke på att hon bara är snäll och go hela tiden. Jag förstår att det inte var så skoj för henne, men jag tyckte det lät så roligt när hon berättade hur det gått till. Hon blev jagad från stad till stad av polisen som värsta FBI filmen. Hon var inte välkommen på något av Rysslands hotell utan fick bo i privata lägenheter. Tillslut var hon tvungen att boka om flygbiljetten för att hon blev utslängd ur landet. Det är möjligen dumt att basunera ut anledningen på nätet, men jag kan berätta att det berodde på ett eller flera mer eller mindre oskyldiga reportage. Dom blev inplockade på förhör. Polisen frågade vad dom gjorde i just den här staden i Ryssland. Hannas resekamrat svarade då att dom var där för att kolla på dom fina bergen. Men att det blev så dåligt väder så dom träffade en gubbe som dom pratade med istället. Det hela blev inte bättre av att resekamraten tidigare jobbet åt underrättelsetjänsten.

Hanna har inte rest någonstans på rätt länge nu, men det beror inte på hur resan till Ryssland slutade utan att hon haft problem med sitt knä. Förra veckan opererade hon sig äntligen. Hanna sparkade av sitt korsband när hon tränade taekwondo. Det verkar gå hett till när hon tränar. Jag kom ihåg en gång när hon nyligen börjat med sporten och skadat axeln svårt på en träning när en kille sparkade henne. Hennes tränares kommentar var då:

-       Ja du skulle ha sparrat bättre.

Nu är Hanna på gång igen. Hon vill ut och resa. Hon vill att vi ska åka till Italien och kolla på när Zlatan spelar fotboll. Det kostar nämligen bara en euro för tjejer att komma in på deras hemmamatcher. Sen är det ju en annan sak att resan kostar några tusen…

Kommentarer
Postat av: elin

Till Britt... förlåt jag menar Dawid... förlåt jag menar Jenny:
När kommer din hämnd egentligen??
Jag bara väntar och väntar och väntar...
suuuuuuck...

2006-02-13 @ 13:36:21
Postat av: elin

Förlåt Pernilla att jag utnyttjar din blogg till kommunikation med mina kollegor.
Men det är liksom lättaste sättet... Britt är ju värsta blogoholicen nu ju.

2006-02-13 @ 13:57:00
Postat av: Pernilla

Det är lugnt Elin, men sluta häng ut stackars Britt.

2006-02-13 @ 14:56:38
Postat av: Terrie

Mina konstlärare sa alltid att sport är farligt. Passa dig Pernilla

Postat av: hanna

Det var faktiskt min tränare som sparkade mig så axeln gick sönder och som själv fällde den där kommentaren... inte min favvocoach precis..!

2006-02-13 @ 16:14:02
Postat av: elin

Hanna, snälla säg vad du hade skrivit om som var så farligt.
Det måste ju vara dödsläskigt om dom jagar dig sådär.

2006-02-13 @ 16:41:00
Postat av: Jenny

Tack Pernilla, du är en god kamrat som tar hand om den där Britt, som egentligen heter Jenny .
Och Elin, inatt, vid 3 tiden, titta under din säng...om du vågar. He,he,he.

2006-02-13 @ 17:11:36
Postat av: Dawid

Blanda inte in mej i det här.

2006-02-13 @ 17:15:17
Postat av: elin

okej. det gör inget. för min mamma är i gävle och hälsar på mig nu så hon kan skydda mig mot alla brittar under sängen. och så snarkar hon så högt att hon skrämmer iväg alla monster.
jag är bara lite rädd. Eller mycket.
Skiträdd är jag. Fan.

2006-02-13 @ 17:43:57
Postat av: hanna

Vi hade bara intervjuat några gamla gummor och gubbar!

2006-02-13 @ 20:47:34
Postat av: Robin Nordlund

ÅK!!! ÅK ÅK ÅK
Det är så jäkla häftigt! Man behöver inte ens vara fotbolls intresserad. Var i Toscana förra våren. Precis samma dag som påven dog. Det blev ingen fotboll. Så jag var en hel helg i Italien och kunde inte göra någonting förutom att dricka vin i gräset och njuta av Italien. Har också varit på San Siro i Milano. Den häftigaste arenan i europa enligt mig! Grymt häftig! Saknar att inte få göra bra fotbollsresor längre :(
Åk till Italien och paparazza Zlatan från mig.
Kram/R

2006-02-14 @ 02:01:57
URL: http://www.robinnordlund.se
Postat av: Robin

By the way så åker du till Italien för under 1000kr!!!

2006-02-14 @ 02:03:07
Postat av: Pernilla

Tack för tipset Robin! Kram, kram!

2006-02-15 @ 11:42:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback