Slagsmål

På tv förut hade dom filmat en kille som slog en tjej. Folk gick bara förbi utan att göra någonting. Är dom dumma i huvudet? tänkte jag. 

Sedan undrade jag om jag skulle stanna och det skulle jag. Jag gick nämligen hem från krogen en natt och såg då en kille ge en tjej en flathand i ansiktet. Innan jag hann tänka hade jag stannat och frågat:

-       Vad håller du på med?

Båda tittade på mig och tjejen började gråta.

-       Hon har varit otrogen, sa killen.

-       Man får inte slåss för det, hör jag mig själv säga.

-       Nej det var dumt, sa killen. Förlåt!

Sedan visste jag inte alls vad jag skulle göra. Jag hade inte direkt lust att stå där och leka äktenskapsförmedlare. Det kom två till personer som stannade och då passade jag på att dra.

En annan gång på krogen såg jag en tjej stå helt ensam och gråta. Jag gick fram och frågade hur det var med henne. Tårarna rann ner för hennes kinder när hon svarade:

-       Min kille lovade att han skulle komma hit, men nu är han för trött så han vill vara hemma och sova.

Inom mig suckade jag och tänkte ”din lilla fjant, värre problem finns väl i världen”, men det sa jag såklart inte.

Eftersom jag frågat hur det var med henne kunde jag ju inte bara dra när jag fått höra svaret, då skulle jag bara verka nyfiken och dum. Så jag stannade och försökte trösta henne med hennes världsliga lilla problem. 

Kommentarer
Postat av: Terrie

Du är så snäll och omtänksam du Pernilla

Postat av: Emil

Pernilla är världens bästa tjej!

2006-02-27 @ 22:44:24
Postat av: Danne

typiskt tjejer,ni har så värdsliga problem:)

2006-02-28 @ 09:01:14
Postat av: elin

Pernilla, jag har något vagt minne av att du sa hotfullt till mig: "Det där får du inte skriva i min blogg!!".
Vad var det jag inte fick skriva?? Kan du påminna mig, bitte, jag har glömt.

2006-02-28 @ 10:48:31
Postat av: Pernilla

Tack Terrie och Emil. Ni är bra ni med.

Elin jag är ledsen, men jag vet inte vad du pratar om. :oP
Bra i alla fall att du lyckades vidga dina vyer och byta krog för en kväll.

Danne… Var håller du hus?

2006-02-28 @ 13:18:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback