Varning! Dom är nu även i Tierp

Jag hade en fotokurs åt Arbetarbladets lokalredaktörer igår.

Conny sa åt mig att passa min bil för ”lapplisorna” har nu även hittat till Tierp.

Han skulle skriva en text om det. Han skrev såhär:

Unga ambitiösa poliser har nu börjat lappa bilarna i Tierp.

Chefen i Gävle tyckte att det luktade lite surt om Connys text.

Jag tycker Conny var vänlig i sina ord.

Jag tycker poliserna kan göra någonting vettigare med sin tid.

Förövrigt undrar jag om lapplisorna vill att man ska parkera fel så att dom får sätta en lapp?

Eller är deras högsta jobbönskan att alla bilar ska stå helt enligt alla lagar och bestämmelser så att dom bara får gå runt och titta på fina raka bilrader hela dagarna?

Det är väl inte så att Gävleborgs och Stockholmsstads lapplisor får provision?

Kommentarer
Postat av: Kusin U

När jag och J har kommer till övningen parkering under J´s övningskörning så hör jag av mig. Tänk vad mycket pengar du kommer att spara ;-)

2006-02-08 @ 11:15:52
Postat av: Emilio Kerzen

Nej, Pernilla. Jag har ALDRIG tyckt om din hund. Den skiter precis lika mycket som alla andra jyckar. Men det innebär ju inte att jag har något emot dig... ;-) Kram kram

Postat av: Qlas

Jag börjar misstänka att du egentligen skulle vilja vara lapplisa. Du är ju smått besatt av dem och det är nog fan svårare att parkera så illa att man får så mycket böter som du än att parkera rätt. Hoppas du kanske på att få så mycket p-böter att du får göra samhällstjänst som lapplisa? Du skulle klä i uniformen iallafall...

2006-02-08 @ 14:45:00
URL: http://qlasimodo.blogg.se
Postat av: Dawid

Du är så bra, bästa bloggarn i stan.

2006-02-08 @ 16:38:36
Postat av: katarina

Våra lagar är till för att följas annars blir det kaos. Tänk om alla skulle parkera som du. Bilar ska stå i fina rader och människor ska gå rakt i ryggen och hundar ska kissa inom inhägnat område.

2006-02-08 @ 17:02:42
URL: http://blogg.passagen.se/luktsuddis
Postat av: Anonym

Tack U. Du är snäll du!

Emilio min hund kan omöjligt skita lika mycket som andra jyckar. Hon är ju pytteliten.

Ja Klas, tanken har slagit mig med. Det är kanske jätteskoj.

Tack till dig med Dawid!

Katarina kom hem någon gång och lär mig lite lagar…

2006-02-09 @ 20:08:08
Postat av: elin

Pernilla var förmodligen både lapplisa och handläggare på skatteverket i ett tidigare liv.

Britt, varför stavar du Dawid med W???

2006-02-10 @ 09:45:31
Postat av: Ola S

Både ja och nej. Kommunala lapplisor har ingen provision, däremot privata. För övrigt budgeterar de flesta av landets kommuner för p-böter. För det borde trafikpolitikerna ha en P-BOT!!! Jävla bra blogg, förresten. Syns, kollega...

2006-02-11 @ 19:45:20
Postat av: Pernilla

Tack Ola. Nu har jag äntligen fått svar på min lapplisefråga. Ja vi ses!

2006-02-12 @ 21:33:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback