Chefens krimskrams

Två av mina mindre mogna vänner har en liten syssla för sig när dom tycker att deras chef har för mycket krimskrams på kontoret.

-   Dyk i ån Pernilla så ska du få se ett flertal av chefens meningslösa prydnadssaker och en och annan kaffekopp…

- ?????

-   Vi hade det som system förut när vi tyckte det fanns för mycket krimskrams här inne. Varje gång vi gick ut tog vi med en varsin sak som vi kastade ner i ån.

-   Vet chefen om det?

-   Nej hon undrar nog fortfarande vart prylarna är...

-   En vit porslinshare med en liten mössa på huvudet till exempel...

-   Efter det började hon ta hem en del av grejorna...

-   Rädda det som räddas kan liksom...

-   Men det var inte bara för att städa här inne. Det var liksom en donation till framtidens arkeologer också...

-   Hahaha. Det ska jag blogga om!

-   Nääää! Tänk om chefen läser det då?

-   Men det är ju bara lite roligt!

-   Inte med tanke på allt vi kastat i ån!

-   Är det stjärnstopp på det?

-   Hmmm ja jag tror faktiskt att det är det... I alla fall om du tänker nämna namn.

-   Men jag drar en anonym grej om er då?

-       Är det anonymt kan du bara slänga ut det. Du får INTE skriva om mig när det kan skada mitt lönekuvert. Annars är det bara att tuta och köra.

-       Schysst, ok då tutar jag nu! 


Kommentarer
Postat av: Klas

Haha vilka spån!

Postat av: Pernilla

Ja visst är dom det Klas!

2006-01-12 @ 14:32:42
Postat av: björnen

jag hörde om honom på radion, klicka/lyssna på "Krimskrams"

Postat av: björnen

försöker igen. Klicka/lyssna på "Krimskrans" på nedanstående adress.

Postat av: Kusin U

Synd att inte jag har någon å som rinner förbi utanför där jag bor. Tänk vad lätt jag skulle kunna göra mig av med barnens prylar som ligger och skräpar överallt.

2006-01-12 @ 18:15:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback