Enkät

Det jag har mest dåligt samvete över i mitt arbete är ett jobb som jag gjorde i Stockholm. Jag och Camilla var och gjorde en enkät. Kommer inte ihåg vilken fråga det var men en dam som vi pratade med svarade snällt. Hon berättade även vad hon hette och var hon bodde, men när det kom till hennes ålder var det stopp. Plötsligt ville hon inte vara med i enkäten längre.

-       Jo det är väl ingen fara du som är så fin, försökte vi och fick då ett svar.

-       40 + kan vi säga sa damen.

Damen hade ett konstigt efternamn så hon var lätt att dafa. Hon var 52 år. Vi resonerade lite hit och dit och kom fram till att kärringen inte ska ränna omkring och ljuga, så vi satte ut hennes ålder. Dagen efter var både jag och reportern lite låga. Vi skämdes. Jag skäms faktiskt lite fortfarande över det där. Förlåt!

Kommentarer
Postat av: Qlas

Hon ljög ju inte. Hon sa ju 40+...

Postat av: Qlas

Vilken gammal ful länk jag hade... Nu ser det bättre ut.

2006-01-26 @ 11:33:30
URL: http://qlasimodo.blogg.se/
Postat av: Ann Ahl is back

Smart tant. Från och med nu ska jag alltid säga att jag är 10+.

2006-01-26 @ 11:40:42
Postat av: Lisa

Apropå saker man skäms över och dementa.
En gång i min ungdom (vi kan säga 20-) så fick vi en kompis dementa mormor att köpa ut åt oss på systemet.
Men vad gör man när man inte har några coola äldre kontakter?

2006-01-26 @ 20:00:39
Postat av: Qlas

Lisa, jag tror du precis satt en ny standars för begreppet "lågt" som spöar stjärt med Glocalnet...

2006-01-26 @ 22:50:59
URL: http://qlasimodo.blogg.se
Postat av: Lisa

det där med lågt fattar jag. men glocalnet? är dom dumma där?

2006-01-27 @ 11:25:40
Postat av: Qlas

Du tittar för lite på reklam på tv.

2006-01-27 @ 11:28:38
URL: http://qlasimodo.blogg.se/
Postat av: Larz FGustafsson

She was a widemouth girl (Adam & The Ants)

2006-01-28 @ 13:46:14
Postat av: Larz Gustafsson

Sorry...LARZ GUSTAFSSON utan "F" skulle det vara.

2006-01-28 @ 13:47:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback