Gulliga Lisa

Lisa och jag var på ett jobb. Barn skulle ge handmassage och sjunga låtar för boende på ett ålderdomshem. Det var verkligen ett gulligt jobb. Barnen var gulliga, de som bodde på hemmet var gulliga, men gulligast av alla var ändå Lisa. Hon pratade med en dement tant som satt i rullstol. Tanten hade varit bästa vän med Lisas farmor och farfar som nu är döda. När Lisa nämnde namnen på sin farmor och farfar sken tanten upp och såg så lycklig ut. Hon glömde dock bort vad Lisa sagt på en gång. Lisa kände då att hon ville göra tantens dag till en mycket bra dag. Därför stod hon och sa sin farmor och farfars namn om och om igen. Tanten sken upp som en sol varenda gång.

Kommentarer
Postat av: elin

ÅÅÅÅÅNEEEEEEEEEEEEEEEJ!!! Nu sitter ju tanten och är ledsen för att ingen säger namnen på lisas farmor och farfar till henne idag. och imorgon. och alla dagar. stackars tant. kommunen borde anställa lisa för att säga namnen till alla gamlingar så att de blir glada. och ge henne asmycke stålars.

2006-01-24 @ 12:59:33
Postat av: Klas

Elin nu tänker du inte logiskt. Tanten var ju dement. Fem minuter efter att Pernilla och Lisa åkt därifrån var det alldeles säkert som att det aldrig inträffat.

Postat av: katarina

Jaaa! Det är så underbart när gamla blir glada. Jag tycker det kan vara ett trevligt mål, att göra minst tre gamla glada om dagen. Hurra för Lisa, nu blir jag också glad (fast jag inte är gammal. Inte så gammal som Pernilla iallafall) Kram K

2006-01-24 @ 13:39:55
URL: http://blogg.passagen.se/luktsuddis
Postat av: elin

ingen är så gammal som pernilla.
lisa är också lastgammal.

2006-01-24 @ 14:46:24
Postat av: Bilson

Ååh. Det måste ha varit LR som repeterade namnen för den gamla tanten. Det måste helt enkelt vara hon...

2006-01-24 @ 16:29:24
URL: http://bilson.blogg.se
Postat av: Pernilla

Japp det var Lisa Röstlund.
Vad har min ålder med det här att göra? Fy Kattis och fy Elin!

2006-01-24 @ 17:35:06
Postat av: Jessica

Hej Pernilla. Jag brukar läsa Arbetarbladet på nätet för att hålla koll på vad som händer där hemma. (Det är nämligen så dyrt att få en prenumeration skickad till Skottland där jag bor) Hur som helst, jag tycker att din blog är väldigt rolig, en av få blogar som får mig att skratta högt. Och jag tror att jag vet precis vilken Björn du pratar om i ditt tidigare inlägg - det ligger i linje med allt jag sett av honom...

2006-01-24 @ 19:13:24
Postat av: Jessica igen

...vilket förklarar en hel del om hans son. (Om det nu är samma Björn vi talar om)

2006-01-24 @ 19:16:14
Postat av: Pernilla

Hej Jessica. Kul att du gillar min blogg. Björns son jobbar också på en tidning. Hoppas allt är bra i Skottland!

2006-01-25 @ 12:54:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback