Han är ung, kung, grann och populär

Emil har en slogan om sig själv och den upprepar han lite då och då.

-   Jag är ung, kung, grann och populär, säger han.

Den lilla ramsan började han på när Aftonbladets Marianne frågade honom varför dom skulle ge honom högre lön.

-   Men skärp dig Emil! var hennes svar.

Dom pratade vidare och kom fram till att Emil inte skulle få högre lön.

-   Ja det gör inget jag drog ändå en rövare, sa Emil innan han gick.

Marianne skrattade och sa att Emil inte kan förhandla.

Det har nu visat sig att Emil visst kan förhandla. Han är sportjournalist på DN nu med hög lön enligt honom själv.

Emil berättade att det finns flera bra saker med honom förutom hans höga lön:

-   Jag har biceps och inget hår på ryggen.

-   Och så är du ju ung, kung, grann och populär, påminner jag honom.

Emil nickar och börjar prata om sms. 

-   Jag har bara sparat två av dina sms Pernilla, för du skriver så tråkigt.

Fan tänker jag och erkänner inte att jag tycker han skriver jätteroligt.

Emil bläddrar i sin telefon och det visar sig att han har delat in sina sms i tre olika mappar. Kärleksbrev, Dissningar och Minnen.

Emil visar sina kärleksbrev för att jag ska förstå att hans slogan stämmer. Han är liksom en populär kille.

- Men om jag skulle bli för kaxig så är det bara att läsa mina dissningar, då kommer jag ner på jorden igen.

Som den här tillexempel:

Tack! Ett tips tillbaka som tack för hjälpen. Ring aldrig igen, för du betyder inte ett skit! Ha det!

En dag när vi skulle äta tillsammans frågade jag om han ville ha ägg.

-   Nej tack!

-   Men det finns ju ägg till dig!

-   Jag brukar inte äta ägg.

Trots att Emil inte brukar äta bestämmer han sig för att prova.

-   Jag vill inte ha dom sådär rinniga inuti.

-   Hårdkokt ska det bli!

-   Nej inte sådär rinniga.

-   Men Emil…

-   Vad betyder hårdkokt?

-   Skämtar du med mig? När du går på hotell och ska ta ägg vet du inte vad löskokt och hårdkokt är?

-   Men jag sa ju att jag inte äter ägg!

Av ren nyfikenhet måste jag ändå fråga…

-   Tror du man kokar äggen kort eller länge för att dom ska bli hårda inuti?

-   Ärligt, jag vet inte!

Jag som annars knappt kan koka makaroner känner mig nu mycket mogen och påläst inom den kulinariska konsten, så jag håller en snabblektion för Emil.

-   Hårdkokt… Tänk att ägget kokat hårt, länge alltså och då blir det hårt. Löst = koka löst och då blir det löst.

Emil räddar nu sig av sin slogan igen och lägger till.

-   My name is Emil, Emil Gaaa…aaamp! (som i My name is Forest, Forest Guuu uuump)

Efter ett tag dyker Jessica Simpson upp på tv.

-   Vet du hur dum den tjejen är? Hon visste inte vad tonfisk är. På en restaurang frågade hon om det var kyckling!

Jag nickar förstående men undrar tyst för mig själv om tonfisk och hårdkokta ägg skulle passa tillsammans.

Den unga kungen är verkligen roligt ärlig. Ibland när han ringer mig säger han att han måste avsluta samtalet.

-   Det är viktigt så att du inte tycker att jag är påträngande, utan att det liksom är jag som får ta initiativet till att avsluta.

-   Ja då får du ta och avsluta snabbt då, för jag måste åka och jobba nu. 


Kommentarer
Postat av: Tigern

Pernilla, det var någon som kommenterade din ålder ang tanten som var dement, att du var last gammal eller något liknande?! Det måste stämma, för när man läser din blogg har du varit med om fler saker under din tid som bloggare, än vad som har hänt i hela Europa sedan finska vinterkriget..... See you tomorrow. :-) PS. Du får inte skriv så hårda ord till mig, även en Tiger har känslor DS

2006-01-25 @ 17:11:43
Postat av: Emil

Tja! Jag pratade nyss med flickan som skickade dissnings-sms och informerade om din blogg. Hon skrattade och var smickrad över att numera vara en kändis. Jag skrattade och sa att hon är dum i huvudet. Sedan fick jag henne att erkänna att att hon är KK med en snubbe jag känner. Så nu är han skyldig mig en tjuga eftersom vi är bukisar och jag var först. Fråga till dig, Pernilla: när får jag ligga med dig...?

2006-01-25 @ 17:12:29
Postat av: Pernilla

Men Emil… nu när Tigern äntligen blivit rumsren behöver väl inte du dra igång…
Skärpning nu annars skriver jag en till Emilversion. Den här bloggen om dig var snäll kan jag lova.
Förlåt då Tigern. Jag ska kanske bli lite snällare.

2006-01-25 @ 17:27:45
Postat av: Larz Gustafsson

Denna slogan är hämtad ur en schlager som heter "Augustin". Siw Malmqvist sjöng den på sextiotalet, om jag inte minns fel.

2006-01-28 @ 13:51:29
Postat av: Pernilla

Ja Emil har berättat att han snott det från hennes låt.

2006-01-30 @ 12:32:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback