SNÖ

Dom har inte råd att laga vägarna i Gävle. Inte heller har dom råd att ploga och sanda överallt. Undra hur dom tänkte när dom bestämde att vägen där just jag bor ska vara barskrapad dygnet runt, speciellt nattetid.

Det låter jätte illa!

Speciellt noga verkar det vara att ploga på morgonen om jag råkat vara ute kvällen före. (typ nyår) Ett tag trodde jag att det hakat upp sig för föraren. Jag funderade på att göra som gnällgubbarna och gnällkärringarna brukar… öppna fönstret och skrika.

-       Åk vidare! Du är färdig här! Skrapa någon annan väg för i helvete!

När jag kom ner till gatan såg jag vad chauffören hållit på med. Den saten hade skrapat all snö till ett och samma ställe, nämligen runt min bil.

Jag äger ingen spade.

Min kompis Danne jobbar en bit bort. Danne har jättemycket muskler. En gång frågade jag honom vad han ska med dom till.

-       Du tävlar väl inte?

-       Nej!

-       Du jobbar väl inte med att bära runt på tunga saker?

-       Nej!

-       Raggar du brudar med hjälp av dina muskler?

-       Nej!

-       Men vad ska du med dom till då?

-       På kul!

Nu tänkte jag i alla fall att Danne skulle få lite nytta av sina muskler. Han skulle hjälpa mig, så jag messade.

Kom och skotta!

Svar: Eller hur. Jag har ju sagt att jag har ont i ryggen. Kör fram och tillbaka med bilen!

Tack ska du ha lat-Danne! Det ska jag komma ihåg!

Kommentarer
Postat av: Kusin U

Vilken tur at du fyller år snart, då kan du önska dig en spade ;-).

2006-01-01 @ 18:50:00
Postat av: Kusin U

Har haft kalas idag, J fyller 17 år, vet inte om det är så mycket bättre med gäster på nyårsdagen än med en plogbil som härjar runt.

2006-01-01 @ 18:52:43
Postat av: Pernilla

Hälsa och gratta så mycket!

2006-01-01 @ 21:08:30
Postat av: Mattias Öberg

Hej!
Så du har bytt ställe att blogga på...hade bara tur att jag hittade dig =) Anyway, tänkte bara tala om att jag nu har en weblog uppe med på http://blog.zandweb.net/index.php

Ha det bra!

Postat av: Danne

Men jag har en spade du kan låna:)

2006-01-02 @ 13:49:08
URL: http://www.workoutcenter.nu
Postat av: Pernilla

Jaså det har du Danne. Det var ju snällt det då. Men ännu snällare vore det om du kan skotta åt mig. Då bestämmer vi det nu. Resten av vintern ringer jag dig! Schysst!

2006-01-02 @ 19:30:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback