Fredagsmys

Ledarskribenten Jenny och jag brukar ses på fredagar och ha såkallat fredagsmys.
Då smyger jag in på hennes rum, så sätter vi oss i hennes soffa och lägger upp våra fötter på hennes stol. Självklart har hon även stängt dörren och dragit för gardinerna så ingen ska se vad vi pysslar med. Sedan tar vi fram och läser kulturtidningarna Klick och Fredag.
Poängen är att vi ska kommentera allt och alla i tidningarna.
Det är roligt, det är mysigt och det är fredag.
Arbetarbladets andra ledarskribent Kennet Lutti har lurat ut vad vi håller på med när vi stänger dörren. Han brukar demonstrativt sticka in huvudet och sucka.
En fredag var även sportreportern Daniel med i soffan. Han satt och läste Klick när Lutti kom in. Då lämnade den lilla ögontjänaren genast över Klick-tidningen till mig och när Lutti gått tog han tillbaka den på en gång.
När jag är i Stockholm har Jenny och jag fredagsmys över msn ibland.
Jag har även föreslagit fredagsmys till mina kollegor i Stockholm. Men dom sa bara att dom skäms över mig och att jag borde gå och sätta mig i ett hörn.
Nu är Jenny i Almedalen och skriver om politik. Det är såklart rätt viktigt det med, men lite surt blir det allt nu på fredag när jag förmodligen får mysa själv.
Så länge håller jag till godo med Jenny och Luttis blogg, där det kan dyka upp skvaller och smaskigheter om våra politiker.

Kommentarer
Postat av: Mysar Jenny

Hej!

Saknar dig! Du borde ha varit här. Vi hade regerat på Donners!

2006-07-04 @ 14:44:00
Postat av: Terrie

Jag sticker till Ockelbo och fredagsmyser till på fredag då jag kommer hem igen. kram

2006-07-04 @ 15:01:38
Postat av: Pernilla

Jag saknar dig med Jenny! Har du inga smaskigheter att bjuda på?

2006-07-04 @ 16:00:27
Postat av: Pernilla

Ha det nice i Ockelbo! Vi hörs!

2006-07-04 @ 16:01:29
Postat av: Mysar Jenny

Well. Hur smaskigt kan det bli? Håller på med politik. Gör mitt bästa i bloggen. Men den verkar du ju ha koll på. Så spana där.

Postat av: Erik Laakso

Hej Pernilla.
Jag tyckte väl att jag kände igen namnet. Hoppas du har det fint, nu ska jag läsa igenom dina bloggtexter. :)

2006-07-04 @ 16:22:23
URL: http://eriklaakso.nu/blog
Postat av: Pernilla

Hej på dig Erik. Ha det fint du med och hoppas du hittar någonting du gillar.

2006-07-04 @ 20:55:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback