Rally

En vän till mig äger en Mitsubishi Evo 6:a. Den är snabb i sig, men han har även trimmat den för 160 000 kronor. Trots det är han ändå bara ute och söndagskör. Jag har aldrig fattat poängen med det.
- Men sätt på responsen! säger jag.
- Nej jag vill köra lagligt, svarar han.
(Vilket i och för sig är rätt och bra på alla vis)
Igår ringde kollegan Jimmy till mig och frågade om jag är rädd att åka bil.
- Nej tyvärr, svarade jag.
- Skit också, sa Jimmy som ville ta mitt jobb.
Bildredaktörerna hade varit supersnälla och givit mig biljobbet som skulle göras.
Jag åkte med rallyföraren Patrik Sandell och STCC föraren Robert Dahlgren. Dom körde runt på en uppbyggd bana inne på Solvalla.
- Jag åker sakta första varvet, sa Patrik och tryckte ner gaspedalen i botten.
Vi körde upp på en bro och flög 20 meter i luften.
Innan jag åkte sa nyhetschefen att jag ska få avdrag på lönen för att jag har roligt på jobbet.
- Äh jag kommer tillbaka och säger att så roligt var det faktiskt inte, svarade jag.
Men då skulle jag i och för sig ljuga, för det var roligt. Det var roligare än alla karuseller på Gröna Lund.

Kommentarer
Postat av: hanna

Berätta mer Pernilla! Hur snabbt fick du åka?? Tog du nån byline? :D

2006-07-18 @ 13:14:35
Postat av: Pernilla

Dom tog lite bilder på oss, men det var ingen byline i tidningen. Vi åkte i 140-150 tydligen. Det gick inte att köra snabbare eftersom det var så många svängar hela tiden.

2006-07-18 @ 14:02:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback